۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
معرفی چهره شاخص هنری فیلیپین

گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد تولد هنرمند قلمکار فیلیپینی به عنوان یکی از چهره های ذخیره ملی این کشور 

 

گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد تولد هنرمند قلمکار فیلیپینی  به عنوان یکی از چهره های ذخیره ملی این کشور

منبع خبر: موزه ملی فیلیپین ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ میلادی

@nationalmuseumofthephilippines  · Museum

شهر پامپانگا- ناحیه جغرافیایی لوزان: موزه ملی فیلیپین هفتاد و نهمین سالگی تولد Eduardo Mutuc از هنرمندان نام آور و ملی هنری فیلیپین را گرامی داشت. این هنرمند در دوازده اکتبر سال ۱۹۴۲ میلادی متولد و در سال ۲۰۰۴  میلادی به خاطر کارهای برجسته هنری خود در رشته قلم زنی بویژه بر روی نقره، " جایزه ملی گنجینه زنده " را دریافت کرد.

 " ادگاردو میوتوک" پرداختن به کارهای هنری از جمله قلم زنی را در سن ۲۹ سالگی آغاز کرد و قبل از آن زندگی خود را از طریق کشاورزی و کار پاره وقت در یک کارگاه مبل سازی می گذراند. او در آغاز با هنر نقره سازی آشنا و تزئینات نقره و طلا را در کلیسا ها شروع و سپس کارگاه هنری شخصی خود را تاسیس نمود. او با توجه به استعداد فوق العاده اش به زودی بر کارهای مربوط به تزئینات نقره و طلا مسلط شد و سفارشات بخش های خصوصی را نیز قبول کرد. این هنرمند، از فلزات نقره ، برنز ، برنج و چوب در خلق آثار هنری خود استفاده و موفق به خلق آثار هنری ظریفی در این امور شده و در کار اندود کردن فلزات با نقره نیز مهارت بالایی بدست آورده است.  روند کار او با کشیدن طرح های دقیق و تراش فلزات و چوب همراه است. بنا بر گفته آگاهان،  هنرهای سنتی مسیحی، بر طرح های او تأثیرات عمیقی گذاشته اند که همچنان ادامه دارد اگر چه هنرهای سنتی را با نوع سکولار آن نیز با ظرافت درآمیخته است.

 آثار هنری او از نظر اندازه و حجم متفاوت بوده و برخی از آنها حتی به ۴۰ فوت می رسند. ایشان در حال حاضر تزئین مجدد  خیمه ها ، محراب های کلیساها ، بویژه کلیساهای جامع را در اختیار دارد.

این شخصیت هنری ضمن ادامه خلق آثار هنری ، شاگردان برجسته ای را نیز تربیت نموده است که از میان آنان می توان به " ادوین موتوک " اشاره کرد که آثار هنری وی نیز در طبقه سوم موزه ملی مردم شناسی شهر پامپانگا در معرض دید عموم قرار دارد. کارهای هنری این چهره ذخیره ملی هنری در گالری های مختلف هنری پایتخت به نمایش گذاشته شده اند.

برای مشاهده برخی تورهای هنری مجازی می توان به سایت زیر مراجعه نمود. http://pamana.ph/ncr/manila/NMA۳۶۰.html

  •     با عنایت به تجارب ارزشمند و کم نظیر هنرمندان ایرانی در حوزه قلمزنی و کار بر روی فلزات گرانبها ، امکان تعامل و همکاری آموزشی و انتقال تجربه (بعلاوه نمایشگاه و فروشگاه) در این عرصه بین هنرمندان دو کشور وجود دارد.
  •     فیلیپین در زمینه منبت کاری و انجام کارهای هنری و مجسمه سازی با چوب و سنگ نیز دارای هنرمندان برجسته ای است.

                        *********************************************

کد خبر 9081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =