گیورگی لوبژانیدزه، دانشیار دانشگاه دولتی ایوانه جاواخیشویلی تفلیس، نشان علمی و فرهنگی شهریار را که یکی از بالاترین جوایز بین المللی جمهوری اسلامی ایران است، دریافت کرد.

نشان علمی و فرهنگی شهریار از سوی شورای علمی دانشگاه دولتی تبریز به محققان منطقه و جهان که سهم بسزایی در توسعه ایران شناسی داشته اند اعطا می شود. گیورگی لوبژانیدزه برای ترجمه گرجی و نظرات "مثنوی معنوی" مولانا این جایزه را دریافت کرد. ششمین جشنواره بین‌المللی نشان علمی، فرهنگی شهریار در تاریخ  ۱۷ نوامبر و با حضور اساتید و اندیشمندانی از کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه، عراق، گرجستان بصورت مجازی  در دانشگاه تبریز برگزار شد. گیورگی لوبژانیدزه در این مراسم از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان برای معرفی وی برای دریافت این جایزه و همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه تبریز برای اعطای این نشان مهم تشکر کرد. بر اهمیت این گونه جوایز برای همکاری در جهت تقویت پیوندهای علمی بین کشورهای منطقه تاکید کرد. در سخنرانی خود لوبژانیدزه گفت: "قبل از من چند نفر از افراد بسیار شایسته از گرجستان مدال شهریاری را دریافت کرده اند و خوشحالم که امروز به جمع آنها پیوستم. دانشگاه دولتی ایوانه جاواخیشویلی تفلیس که قدیمی ترین دانشگاه نه تنها در گرجستان بلکه در کل قفقاز است و در سال ۱۹۱۸ تأسیس شده است، از ابتدای تاسیس تاکنون به تدریس زبان و ادبیات فارسی پرداخته است. از دانشگاه تبریز تشکر می کنم و مهم است که این مدال به خاطر ترجمه "مثنوی معنوی" به بنده اهدا شد".شایان ذکر است که نشان علمی و فرهنگی شهریار در سال های مختلف ایرانشناسان  گرجی از جمله آقای دکتر نمادی بارتایا، خانم دکتر ته‏آ شورغایا، خانم دکتر لی‏لی ژرژلیانی و خانم دکتر مایا ساخوکیا دریافت کرده اند.

https://www.tsu.ge/en/news/%E۱%۸۳%۹۷%E۱%۸۳%A۱%E۱%۸۳%A۳-%E۱%۸۳%۹E%E۱%۸۳%A۰%E۱%۸۳%۹D%E۱%۸۳%A۴%E۱%۸۳%۹۴%E۱%۸۳%A۱%E۱%۸۳%۹D%E۱%۸۳%A۰%E۱%۸۳%۹۸%E۱%۸۳%A۱-

کد خبر 9832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =