۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

به گزارش رسانه های خبری یونان : از روز یکشنبه تا بامداد روز دوشنبه تعداد پناهجویانی که به جزیره" لزوه ی" و" میتیلینی" یونان وارد شده اند ۶۵۶ نفر می باشند که هر روز بر تعداد آنان افزوده می گردد.

افزایش بی سابقه ورود پناهجویان به جزایر و شهرهای یونان طی چند روز گذشته باعث نگرانی مسئولان یونانی گشته است و به همین دلیل دولت این کشور چند بار طی هفته گذشته بطور اضطراری برای مبارزه و ممانعت از ورود پناهجویان تشکیل جلسه داده است.

  **گزارشات چند روز اخیر رسانه های یونان در باره پناهجویان بین مرزهای ترکیه و یونان:

به گزارش رسانه های خبری یونان : از روز یکشنبه تا بامداد روز دوشنبه تعداد پناهجویانی که به جزیره" لزوه ی" و" میتیلینی" یونان وارد شده اند ۶۵۶ نفر می باشند که هر روز بر تعداد آنان افزوده می گردد.

در همین حال اخبار پناهجویان بطور مرتب درصدر خبرهای یونانی قرار دارد و این رسانه ها اظهارات مقامات ترکیه  در قبال پناهجویان را کذب معرفی و در عین حال از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهند که مسئولیت خود در قبال سیل پناهجویان  بسوی  یونان و اروپا را به عهده بگیرد و به یاری یونان به پردازد تا از ورود پناهجویانی که قربانی سیاست های دولت ترکیه می باشند، را بگیرند.

رسانه های یونانی انچنان جنجالی را به راه انداخته اند که حتی مردم عادی و روستاییان نیز با تراکتورهای خود برای مقابله و ممانعت از ورود پناهجویان بسوی مرزها حرکت کرده اند و تعداد زیادی از آنان در منار مرزهای بین یونان و ترکیه مستقر شده اند.

در همین حال پناهجویان که قربانی سیاست های توسعه طلبی و زیاده خواهی امریکا به همراه تعدادی از کشورهای اروپایی – عربی و رژیم صهیونیستی هستند و این روزها با حملات نیروهای متجاوز ترکیه به سرزمین سوریه،به  اوج خود رسیده است،فاجعه انسانی دیگری را دامن زده است و این پناهجویان برای نجات جان خود و زن وفرزندانشان از یکسو و از سوی دیگر مورد سوء استفاده سیاست های ترکیه در مقابله با اروپا به دلیل عدم همکاری و حمایت کافی از نیروهای نظامی ترکیه در سوریه قرار گرفته اند، راهی کشورهای دیگر شده اند و به علت هم مرزی ترکیه و یونان، سیل پناهجویان به سوی یونان افزایش بی سابقه ای به خود گرفته است .

روز گذشته کمیسیون مهاجرت شورای امنیت سازمان ملل متحد ، اعلام کرد: که تعداد ۱۳ هزار پناهجو در پشت مرزهای ترکیه و در مجاورت مرزهای شمالی یونان  گرفتارشده اند و در تلاش می باشند که وارد خاک یونان شوند .

یونان این تعداد را ۹ هزار و ۷۸۸ نفر ذکر کرده است ولی ترکیه مدعی شده است که تعداد ۱۱۷ هزار نفر در مرزهای بین ترکیه و یونان تجمع و تلاش می کنند که وارد خاک یونان شوند ولی نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور مانع آنان می شوند.

این امر باعث گردیده که دولت یونان برای جلوگیری از ورود پناهجویان روز گذشته تشکیل جلسه اضطراری  دهد و تصمیم گرفته شد که نیروهای نظامی و امنیتی بیشتری به منطقه " اوره" واقع در شمال یونان اعزام تا مانع ورود این دسته از افراد گردد.

بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان: نیروهای نظامی یونان با شلیک اخطاری و استفاده بی حد از گاز اشک آور مانع ورود پناهجویان می شوند و براساس گزارش همین رسانه در آن سوی مرزها یعنی مرزهای ترکیه نیروهای نظامی و انتظامی ترکیه با زور سرنیز و سلاح مانع بازگشت آنان به ترکیه می شوند و بدین ترتیب پناهجویان گرفتار شده اند و نمی توانند به ترکیه برگردند و نمی توانند وارد خاک یونان شوند.

بر اساس گزارشات کمیسیون مهاجرت شورای امنیت سازمان ملل متحد و کمیسیون مهاجرت اتحادیه اروپا، پناهجویانی که هم اکنون در یونان بسر می برند در کمپ های بسیار نا مناسب که حتی از سرویس های بهداشتی هم محروم می باشند ، زندگی می کنند و این کمیسیون بارها از یونان خواسته است تا شرایط درون کمپ ها را بهبود بخشد .

در همین حال تعداد زیادی از کودکان خردسال بدون سر پرست و همراه دراین  کمپ های نامناسب بزرگسالان زندگی می کنند که مورد آزار و اذیت بزرگسالان قرار می گیرند و بر اساس اخبار در این باره تعداد این کودکان حتی از مرز ۱۵ هزار نفر هم فراتر رفته است.

جنگ افروزی امریکا و یاران غربی- عربی و عبری وی با بکارگیری گروه های تروریستی در کشورهای سوریه، افغانستان، لیبی، عراق، یمن  و دیگر کشورهای جهان ، باعث گردیده که زیر ساختارهای این کشورها به نابودی کشیده شوند و میلیون ها نفر از شهروندان این کشورها مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شوند و راهی دیگر کشورها  برای نجات جان خود و فرزندانشان  گردند و به امید داشتن روزگار بهتری و امن تری، آواره شوند که هزاران  نفر از این دسته افراد و فرزندان خردسالشان در مسیر دریا و یا زمینی جان خود را از دست داده اند و تعداد زیادی هم در کشورهای اروپایی در بدترین شرایطی در کمپ های نامناسب نگهداری می شوند.

در حال حاضر پناهجویان  در دو لبه  قچی زیاده خواهان و جنگ افروزان آمریکا و متحدینش  و از سوی دیگر گرفتاررفتار ضد حقوق بشر غربی  قرار گرفته و در دوسوی مرزهای ترکیه و اروپا  گرفتار و در تلاش برای نجات جان خود می باشند.

چنانچه اروپا خواستار جلوگیری از ورود پناهجویان هست باید از همپیمان خود یعنی امریکا بخواهد که از ایجاد تنش در دیگر کشورها با براه انداختن گروهای تروریستی همچون داعش، النصره و دیگر گروه های تروریستی برای رسیدن به مقاصد شوم خود، دست بردارد .

کد خبر 1006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =