میخیل چخنکلی، وزیر آموزش و علوم گرجستان در جریان سفر رسمی خود به بروکسل با ماریا گابریل، کمیسر اتحادیه اروپا در امور نوآوری، تحقیقات، فرهنگ، آموزش و امور جوانان نشست کاری برگزار کرد و با وی در مورد همکاری گرجستان در برنامه جدید اتحادیه اروپا برای تحقیق و نوآوری- "Horizon Europe" گفتگو کرد.

میخیل چخنکلی، وزیر آموزش و علوم گرجستان در جریان سفر رسمی خود به بروکسل با ماریا گابریل، کمیسر اتحادیه اروپا در امور نوآوری، تحقیقات، فرهنگ، آموزش و امور جوانان نشست کاری برگزار کرد و با وی در مورد همکاری گرجستان در برنامه جدید اتحادیه اروپا برای تحقیق و نوآوری- "Horizon Europe"  گفتگو کرد. میخیل چخنکلی از کمیسیون اروپا برای حمایت از گرجستان تشکر نمود و خاطرنشان کرد که امضای توافقنامه همکاری با برنامه کمک مالی مهم علمی و تحقیقاتی مانند Horizon Europe یک رویداد واقعاً تاریخی برای گرجستان است. این یک فرصت واقعاً منحصر به فرد برای جامعه علمی گرجستان است.آنها به برنامه ای با بودجه ۹۵.۵ میلیارد یورو دسترسی پیدا خواهند کرد.وزیر خاطرنشان کرد که همه گیری یک بار دیگر اهمیت علم را برجسته کرده است. شایان ذکر است که با بودجه برنامه Horizon ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا، مرکز تحقیقاتی آلمانی Biontech توانست فناوری mRNA را توسعه دهد که اساس توسعه واکسن Pfizer را تشکیل داد. این نشان می دهد که چگونه پیشرفت های علمی می تواند جان انسان ها را نجات دهد. میخیل چخنکلی گفت که جامعه علمی گرجستان دقیقاً از شرایط و حقوق مشابهی با همتایان اروپایی خود برخوردار خواهد بود.

کمیسر اتحادیه اروپا نیز بار دیگر امضای توافقنامه  Horizon Europe را به میخیل چخنکلی تبریک گفت و خاطرنشان کرد که نمایندگان محافل علمی گرجستان فرصتی واقعاً منحصر به فرد برای همکاری با همتایان اروپایی خود دارند که این یک امتیاز بزرگی است.

در این دیدار سفیر فوق العاده و تام الاختیار گرجستان در بلژیک و رئیس نمایندگی گرجستان در اتحادیه اروپا قای  واختانگ ماخاروبلیشویلی نیز حضور داشتند.

https://mes.gov.ge/content.php?id=۱۲۷۱۳&lang=geo

کد خبر 10390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =