میخِیل چخنکلی، وزیر آموزش و علوم گرجستان در چارچوب سفر کاری خود به بروکسل با رئیس دانشگاه لووِن "لوک سِلس" دیدار و با وی در خصوص مسائل توسعه دانشگاه بین المللی کوتایسی گفتگو کرد.

میخِیل چخنکلی، وزیر آموزش و علوم گرجستان در چارچوب سفر کاری خود به بروکسل با رئیس دانشگاه لووِن "لوک سِلس" دیدار و با وی در خصوص مسائل توسعه دانشگاه بین المللی کوتایسی گفتگو کرد.

به گفته وزیر، دانشگاه بین المللی کوتایسی یک پروژه بزرگ سیستم آموزشی گرجستان است و خاطرنشان کرد که طراح ایده و مفهوم این دانشگاه ، آقای بیدزینا ایوانیشویلی است و در نتیجه خیریه بسیار مهم او و خانواده اش یک فضای دانشگاهی و علمی-پژوهشی جهانی در کشور بوجود آمد.

میخیل چخنکلی گفت که دانشگاه بین المللی کوتایسی در سال ۲۰۲۰ شروع به کار کرد و دارای رتبه ای سریع در حال رشد است که نشان می دهد که توسعه آن با چشم انداز درست پیش می رود. بر اساس نتایج کنکور سراسری سال ۲۰۲۱، با توجه به میانگین امتیازات، دانشگاه بین المللی کوتایسی در بین دانشگاه های دولتی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. رئیس افتخاری دانشگاه پروفسور ولفگانگ هرمان، دانشمند مشهور جهان و رئیس سابق دانشگاه فنی مونیخ است. وزیر آموزش و علوم خارجه تاکید کرد که دانشگاه بین المللی کوتایسی از بدو تاسیس تاکنون همکاری فشرده ای با دانشگاه فنی مونیخ داشته و برنامه های آکادمیکی که دانشگاه بین المللی کوتایسی با آن شروع به فعالیت کرده است، با آن دانشگاه تدوین شده است. این رویکرد حفظ خواهد شد و در آینده نیز برنامه های آکادمیک با همکاری دانشگاه های برتر دنیا در زمینه ای خاص ایجاد خواهد شد که میزان بین المللی شدن دانشگاه را مشخص خواهد کرد. چخنکلی درباره مرکز هادرون درمانی دانشگاه بین المللی کوتایسی نیز صحبت نمود و خاطرنشان کرد که شرکت پیشرو جهان سازنده تجهیزات پروتون درمانی سرطان (IBA) در حال سازماندهی دو سیکلوترون فوق مدرن برای این مرکز است. وزیر تاکید کرد که یک سیکلوترون برای درمان تومور با روش پروتون  و سیکلوترون دوم فقط برای تحقیقات علمی در فیزیک پزشکی و هسته ای استفاده خواهد شد.

دانشگاه لوون یکی از دانشگاه های پیشرو در زمینه پرتو درمانی است. رئیس دانشگاه لوون واقعیتی را که تحقیقات علمی در مرکز هادرون تراپی با استفاده از سیکلوترون های فوق مدرن انجام خواهد شد،  مثبت ارزیابی کرد. طرفین در مورد امکان همکاری بین دانشگاه بین المللی کوتایسی و دانشگاه لوون در این راستا گفتگو کردند.

https://mes.gov.ge/content.php?id=۱۲۷۲۴&lang=geo

کد خبر 10391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =