در پایان مراسم سالگرد ارتحال سید اقارب حسین شاه کاظمی، عضوی سابق شورای مشورتی نهضت اجرای فقه جعفری پاکستان که در محل علی مسجد منطقه سیتلائیت تاون راولپندی برگزار شد، حاضرین هم عهد شدند تا برای ایجاد ثبات، صلح و ارتقاء برادری اسلامی در کشور، از هیچگونه فداکاری دریخ نورزند

اعضاء نهضت اجرای فقه جعفری صرف تشکیل پرونده علیه اهانت کننده به امام موسی کاظم، خاندان پیامبراکرم (ص) و اصحاب آن حضرت (ص) را کافی ندانستند و گفتند؛ باید انگیزه های توطئه نیز افشا شود و علیه افراد وابسته به این توطئه نیز پیگرد قانونی بعمل آید و شدید ترین مجازات ها در نظر گرفته شود.

    در مراسم مجلس ترحیم مذکور، علامه سید قمر حیدر زیدی، مفتی باسم عباس زاهری، تصور مهدی، سهیل عباس کاظمی، مطیع الحسنین کاظمی و علی اکبر کاظمی نیز سخنرانی کردند.

توضیح:

    براساس اخبار واصله؛ پلیس، اهانت کننده یاد شده را بدون اطلاع مدعی پرونده در دادگاه احضار نموده است. دادگاه بررسی پرونده را به بعد از بررسی توسط آژانس تحقیقاتی فدرال موکول کرده است.

    تعدادی از کارشناسان حقوق بر این باورند که؛ اقدام دشمنان اهل بیت (ع)، در جهت آزادی و نجات اهانت کننده مذکور بوده و آژانس مذکور قانوناً می تواند شکایت انجام شده را لغو کرده و به استناد بررسی های آژانس، اهانت کننده را بی تقصیر تلقی نموده و وی را آزاد نماید.

    لازم به ذکر است عبد الرحمان سلفی موهن پس از اعتراض شدید از سوی محبین اهل بیت (ع) اعم از اهل تشیع و اهل تسنن، در منطقه کهاریان، گجرات دستگیر شده است.  براساس گزارش پلیس، وی در خانه استیجاری مخفی شده بود، اما پلیس با بررسی و تحقیقات مدرن وی را دستگیر کرد.

   از سوی دیگر بسیاری از علمای اهل تسنن از جمله، صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر، رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان، علامه دکتر طاهرالقادری، رهبر حزب مردمی پاکستان و سرپرست موسسه بین المللی منهاج القرآن و سایر علما گفتند: خاندان پیامبر اکرم (ص)، از جمله امام موسی کاظم (ع)، امام تقی، امام نقی، امام حسن عسکری و امام زمان (علیهم السلام) برای اهل سنت نیز شخصیت های محترمی هستند و توهین به آن ها به هیج وجه جایز نیست و موهن ملعون باید فوری دستگیر و علیه وی پیگرد قانونی بعمل آید.

    آن ها افزودند: این توطئه از سوی دشمنان اسلام و پاکستان در زمانی انجام شده که این منطقه در وضعیت حساسی قرار دارد.، اما تمامی فرق اسلامی متحد هستند و با وحدت و همبستگی خود این توطئه ها را خنثی می کنند.

    صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر، طی پیام ویدیویی گفت: در این خصوص فرد واحدی اهانت کرده لذا نباید تمامی وابستگان آن فرقه را مورد هدف قرار داد. وی گفت: علما و رهبران آن فرقه اول اقدام وی را محکوم کردند و سپس همراه شیعیان برای ثبت شکایت در کلانتری حضور یافتند.

    وی افزود: همچنین زمانی که به حضرت ابوبکر توهین شد، رهبران شیعه آن اقدام موهن را محکوم کرده و به همراه اهل تسنن برای ثبت شکایت در کلانتری حضور یافتند که نمادی از وحدت اسلامی بود. دشمنان اسلام نمی توانند این وحدت و همبستگی را شکست دهند

کد خبر 10884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =