سناتور سراج الحق، رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان خروج کامل آمریکا از افغانستان را رویداد بزرگی در تاریخ اسلام خواند.

 سناتور سراج الحق، رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان خروج کامل آمریکا از افغانستان را رویداد بزرگی در تاریخ اسلام خواند. وی از صمیم قلب به مردم، طالبان و نیروهای اسلامی افغانستان تبریک گفت و این پیروزی را با پیروزی امت مسلمان توصیف کرد. وی طی سخنانی در کارگاه آموزشی در منطقه منصوره گفت: ثابت شده است که قدرت دنیایی، فناوری و سلاح های جدید در برابر ایمان و آزادی مومن هیچ معنایی ندارد.

   سناتور گفت: افغانستان دیگر مرکز توطئه های خود ساخته هند نخواهد بود و دولت طالبان صلح و ثبات را نه تنها در خاک افغانستان، بلکه در پاکستان نیز به ارمغان خواهد آورد. وی گفت: پیروزی طالبان روحیه جدیدی را در کل امت اسلامی، از جمله در مظلومان کشمیر و فلسطین بیدار کرد.

رهبر حزب جماعت اسلامی گفت: آن زمان دور نخواهد بود که ظلم علیه مسلمانان در جهان خاتمه خواهد یافته و مستکبرین جهان با شکستی مفتضحانه روبرو خواهند شد.

  سراج الحق همچنین بر ضرورت جلوگیری از توطئه ایالات متحده، هند و سایر عناصر تخریبی که دنبال ایجاد ناآرامی در افغانستان هستند، تاکید کرد.

  وی تاکید کرد: جامعه جهانی از نیروهای اسلامی برای رفاه و ثبات در افغانستان حمایت کند. وی گفت: طالبان از قدرت کاملی برخوردار هستند تا افغانستان را به مهد صلح و توسعه تبدیل کنند.

  رهبر جماعت اسلامی اظهارات حاکمان پاکستان مبنی بر ماندن نیروهای آمریکایی به مدت ۲۱ تا ۳۰ روز در این کشور را مضحک خواند و گفت: این موضوع باید فوراً در مجلس ملی مورد بحث قرار گیرد.

  وی همچنین از پیشنهاد دولت برای تاسیس مرکزی جهت نظارت بر رسانه های کشور انتقاد کرد.

 سناتور گفت: دولت بدون مشورت با سازمان های رسانه ای، قوانین وضع نکند.

کد خبر 10985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =