مانند هر ساله، امسال نیز چهلم امام حسین (ع) در سراسر پاکستان با اعتقاد و احترام ویژه ای برگزار گردید.

براساس گزارش مطبوعات، مانند هر ساله، امسال نیز چهلم امام حسین (ع) در سراسر پاکستان با اعتقاد و احترام ویژه ای برگزار گردید. در شهرها، روستاها و مناطق مختلف پاکستان بمناسبت چهلم نوه پیامبر اکرم (ص) حضرت امام حسین (ع) و اصحاب با وفا و خانواده آن حضرت، مراسم مجلس عزا، دسته های عزاداری، موکب های ذوالجناح  و مراسم تابوت های نمادین برگزار شدند.

به دلیل حساسیت زیاد، در نتیجه چالش های جلوگیری از مراسم عزاداری از سوی گروه های تکفیری، مومنین و مومنات از مناطق مختلف پاکستان جهت شرکت در مراسم مرکزی دسته های عزاداری شهرهای بزرگ پاکستان از جمله در شهرهای لاهور، راولپندی، فیصل آباد، کراچی، پیشاور، کویته و سایر شهرها پیاده روی"مشی" کردند و با پرچم های حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) با نوحه خوانی، سینه زنی و شعار بر علیه یزید لعین و پیروان وی در مراسم دسته های عزاداری مرکزی شهر های مذکورحضور یافتند.

در مسیر این پیاده روی طولانی محبین اهل بیت (ع) از جمله شیعیان و اهل تسنن بریلوی برای عزاداران میوه، شربت، آب میوه و انواع نذری توزیع کردند.

علما و روضه خوانان در این مراسم طی سخنانی، هدف مبارزه امام حسین (ع) در کربلا را، آموزه های امام حسین (ع) بیان نموده و بر وحدت اسلامی تاکید کردند.

 از مناطق مختلف هزاران عزادر زن و مرد به صورت دسته های عزاداری به دسته های عزاداری مرکزی پیوستند و تعداد دسته مرکزی به میلیون ها نفر عزاردار تبدیل شد.

همچنین از شهرها و روستاهای بخش راولپندی ازجمله از منطقه چکوال، مری، تریت سیدان، بهمبروت سیدان، سنبل سیدان، تاکسلا، تله گنگ، جهند، اتک، و سایر شهرها و روستاها عزاداران در قالب دسته های عزاداری، پیاده روی (مشی) کرده و با پرچم های امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) با شعارهایی بلند علیه یزید و یزیدیان عصر، به دسته های عزاداری مرکزی شهر راولپندی در راجا بازار پیوستند.

در راجا بازار نماز ظهر و عصر به جماعت اقامه شد و علامه امین شهیدی طی سخنانی هدف مبارزه امام حسین (ع) در مقابل حکومت یزید را بیان نموده و بر وحدت و همبتسگی اسلامی تاکید کرد.

پلیس، رنجرز، ارتش و سایر نهادهای مجری قانون به مناسبت چهلم امام حسین (ع) تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کردند.

برای اطمینان از ایمنی عمومی، بازرسی های جامع، گشت های موبایل و گشت های موتوری در اطراف عبادتگاه ها، مجالس عزا، حسینیه ها و مساجد همه مکاتب فکری تشدید شد.

به عنوان اقدام پیشگیرانه، جاده های فرعی که به جاده هایی وصل می شدند که در آن ها مراسم عزاداری برپا بود، با کانتینرها بسته شدند و همه مغازه های مسیر دسته های عزاداری نیز یک روز زودتر پس از بازرسی کامل بسته شدند. همچنین مسیرهای عزاداری نیز با کمک تجهیزات خنثی سازی بمب و سگ های آموزش دیده کاملاً بررسی شدند.

لازم به ذکر است تجمع محبین اهل بیت (ع) به صورت دسته های عزاداری در سراسر پاکستان، امسال تاریخی بود و برگزاری چهلم امام حسین (ع) با موفقیت فوق العاده ای، شکستی مفتضحانه برای تکفیری ها و دشمنان اهل بیت (ع) بوده است.

کد خبر 11045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =