شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان قانون مجازات مدنی عقیم کردن مجرمان تجاوز جنسی را، بر اساس قانون جزایی (اصلاحی) ۲۰۲۰ غیر اسلامی اعلام کرد.

شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان قانون مجازات مدنی عقیم کردن مجرمان تجاوز جنسی را، بر اساس قانون جزایی (اصلاحی) ۲۰۲۰ غیر اسلامی اعلام کرد.

شورای ایدئولوژی اسلامی در جلسه خود به ریاست دکتر قبله ایاز پیشنهاد کرد: به جای آن مجازات های موثر جایگزین پیشنهاد شود. این جلسه با ابراز نگرانی از حوادث غیر اخلاقی در مدارس دینی، موسسات آموزشی و دانشگاه های کشور، تصمیم گرفت نامه ای به کمیسیون عالی پاکستان، وزارت آموزش و پرورش پاکستان، همچنین به وزارت آموزش و پرورش ایالت ها بنویسد و در آن نامه بمنظور رعایت شئونات اخلاقی، پیشگیری از بروز چنین رفتارها، از جمله آزار و اذیت جنسی پیشنهاد خواهد شد تا کنفرانس ملی آموزشی برای اتخاذ استراتژی جامع برگزار شود.

این شورا همچنین تصمیم گرفت نامه هایی به نهادهای حوزوی تحت عنوان "وفاق المدارس" بنویسد و از آن ها نیز بخواهد تا گفتگو و بحث آزاد در این زمینه را در مدارس دینی آغاز کنند. گفتگو و بحث مذکور توسط مفتی تقی عثمانی و سایر علمای برجسته آغاز شود. این شورا لایحه رویت هلال را تایید نمود و پیشنهاد کرد: جلسات آموزشی در مورد رویت هلال در بخش های مختلف ایالت خیبر پختونخوا برگزار شود.

شورا لایحه ۲۰۲۰ را برای اجباری کردن زبان عربی در مؤسسات آموزشی تأیید نمود و پیشنهاد کرد که زبان های فارسی، ترکی و چینی به عنوان دروس اختیاری در مدارس متوسطه در برنامه درسی گنجانده شود.

این شورا تأسیس مرکز "رحمت ‌للعالمین" توسط عمران خان، نخست‌ وزیر پاکستان را مقدمه ‌ای برای دریافت نتایجی مثبت و آن را قابل تقدیر خواند و خواستار ایجاد باغ‌های قرآنی در مدارس علمیه شد.

این شورا اقدام به نامگذاری "حر بهشت" را در راهپیمایی عید میلاد النبی (ص) در مولتان را نامناسب خواند و از دولت پنجاب خواست که این حادثه را بررسی و مسئولین آن را مجازات کند.

 این شورا از نعت خوانی، نوحه خوانی و مداحی به سبک موسیقی مخالفت کرد و پیشنهاد تعیین معیاری با رعایت شعائر دینی و اعتقادات دینی را ارائه کرد.

کد خبر 11097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =