دفتر شورای اروپا در گرجستان نتایج پروژه «مبارزه با تبعیض، سخنان مشوق نفرت و جنایات ناشی از نفرت در گرجستان» را که در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۱ انجام شد و یافته‌های اصلی مطالعه «سخنان مشوق عداوت، جنایات نفرت و تبعیض در گرجستان» را ارائه کرد. نگرش و آگاهی در سال ۲۰۲۱ تحت این پروژه و مقایسه تغییر در نگرش عمومی نسبت به تنوع در سه سال گذشته انجام شد.

دفتر شورای اروپا در گرجستان نتایج پروژه «مبارزه با تبعیض، سخنان مشوق نفرت و جنایات ناشی از نفرت در گرجستان» را که در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۱ انجام شد و یافته‌های اصلی مطالعه «سخنان مشوق عداوت، جنایات نفرت و تبعیض در گرجستان» را ارائه کرد. نگرش و آگاهی در سال ۲۰۲۱ تحت این پروژه و مقایسه تغییر در نگرش عمومی نسبت به تنوع در سه سال گذشته انجام شد.

این پروژه با بودجه وزارت امور خارجه دانمارک از طریق برنامه همسایگی آن (دانپ) با هدف ارائه تخصص، ایجاد شایستگی ها، حمایت و افزایش آگاهی در مورد برابری و تنوع در گرجستان انجام شد. برای ارزیابی تحول در نگرش عمومی نسبت به سخنان مشوق نفرت، جرایم ناشی از تنفر و تبعیض، CRRC جورجیا مأمور شد تا مطالعه ای را از طریق نظرسنجی ملی، مصاحبه های عمیق و گروه های متمرکز در سال ۲۰۲۱ انجام دهد و یافته ها را با نتایج مطالعه مشابه مقایسه کند.  در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد.

این مطالعه بر آگاهی، درک و قدردانی از تنوع در جامعه گرجستان متمرکز بود. حمایت از اقلیت ها و گروه های آسیب پذیر؛ وقوع تبعیض، جنایات نفرت انگیز و سخنان مشوق نفرت پراکنی در جامعه گرجستان و چه کسانی را تحت تاثیر قرار می دهد. نگرش عمومی و آگاهی از قوانین گرجستان علیه تبعیض، جنایات ناشی از نفرت، و سخنان مشوق نفرت‌انگیز؛ مکانیسم های جبران خسارت موجود و اثربخشی آنها؛ فعالیت بازیگران مختلف در این زمینه است.

این مطالعه نشان می‌دهد که دانش و درک تنوع در جامعه گرجستان بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ افزایش یافته است. نگرش‌های مثبت نسبت به تنوع به طور کلی از ۵۶ درصد به ۷۰ درصد افزایش یافته است، یک افزایش ۱۴ درصدی. در سال ۲۰۱۸ رایج ترین پاسخ به این سوال «نمی دانم» یا «نمی توانم به یک گروه اقلیت فکر کنم» بود که توسط ۳۶ درصد از پاسخ دهندگان نام برده شد. در مقابل، ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان در سال ۲۰۲۱ همین موضوع را گزارش کردند که تغییری ۸ درصدی را نشان می دهد.وقتی از مردم پرسیده می شود که اول به چه گروهی از اقلیت می پردازند، افراد توانایی بیشتری برای نامگذاری یک گروه اقلیت دارند. عموم مردم نگرش مثبت تری نسبت به تنوع به طور کلی دارند و به ویژه تنوع قومیتی و مذهبی. برای تنوع قومی، داده ها افزایش ۱۲ امتیازی در نگرش های مثبت را نشان می دهد، از ۵۶٪ به ۶۸٪. برای تنوع مذهبی، داده ها افزایش ۱۴ درصدی را از ۴۶ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۶۰ درصد در سال ۲۰۲۱ نشان می دهد.مردم نیز به میزان بیشتری اهمیت حقوق اقلیت ها و حمایت از آنها را در مقایسه با سال ۲۰۱۸ درک کردند.

در حالی که نگرش مردم به طور فزاینده ای در مورد تنوع مثبت شده است، از نظر آگاهی از قوانین گرجستان علیه تبعیض، جنایات ناشی از نفرت، و سخنان مشوق تنفرآمیز، تغییر کمی ایجاد شده است. دانش و قدردانی از مکانیسم های جبران خسارت موجود و اثربخشی آنها نیز بدون تغییر باقی می ماند.پروژه همکاریمبارزه با تبعیض، جنایات نفرت انگیز و سخنان مشوق تنفر در گرجستان " تحت  برنامه اقدام شورای اروپا برای گرجستان  ۲۰۲۰-۲۰۲۳  با حمایت  برنامه همسایگی دانمارکی در گرجستان (DANEP) اجرا شده است.

https://georgiatoday.ge/new-study-of-attitudes-to-diversity-in-georgia-people-increasingly-positive-about-minorities-awareness-of-laws-redress-mechanisms-remains-unchanged

کد خبر 11413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =