حضور موفق فیلمهای فیلیپین در جشنواره بارسلونا

توجه به زندگی مهاجرین فیلیپینی

حضور موفق فیلمهای فیلیپین در جشنواره بارسلونا

چهار فیلم کوتاه از چهار کارگردان سینمای فیلیپین در فستیوال کوچک فیلم بارسلون

منبع خبر: وزارت امور خارجه فیلیپین

https://dfa.gov.ph/dfa-news/news-from-our-foreign-service-postsupdate/30716-short-films-of-four-filipino-movie-directors-showcased-at-a-mini-film-event-in-barcelona

حضور موفق فیلمهای فیلیپین در جشنواره بارسلونادوستداران سینما، فیلم کوتاه "ما سفرکنندگان هستیم "  از فیلیپین را تماشا کردند

بارسلون  ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی - آثار چهار فیلمساز فیلیپینی در فستیوال Casal de Barri del Raval   در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی نمایش داده شد.

فیلم " ما سفر کنندگان هستیم" ساخته خانم " آک ماریا" – فیلم " مشخصات پنجاه نفر" ساخته " رودل هواکالیا پلاشیو"- فیلم " اقدام خشونت آمیز عشق" ساخته  " برهر بی  کاپاتی" – و فیلم " دختر ماریا" ساخته خانم " کیم هرناندز" همگی زندگی فیلیپینی ها در بارسلون و جنبه های مختلف ارزش های فیلیپینی ها را به تصویر کشیدند.

سازندگان این فیلم ها اظهار داشتند، به طور جمعی تصمیم گرفتیم به جشنواره بپیوندیم تا بینشی از زندگی فیلیپینی‌ها را در بارسلون در معرض دید مخاطبان محلی قرار دهیم و درک بهتری از چرایی رفتار و احساسات فیلیپینی‌ ها را آنگونه که هست در معرض دید دیگران بگذاریم، رفتار و احساساتی که تجلی خصلت ها و سنت های فیلیپینی ها است که مدتها به آن عادت کرده اند.

آقای پلاشیو یکی از فیلم سازان فیلیپینی در پیام خود خطاب به حضار گفت، در این گردهمایی مایلیم استعدادهای فیلیپینی را به نمایش بگذاریم و امیدواریم که فیلم های ما گواهی بر آنچه باشد که ما به عنوان فیلمساز می توانیم انجام دهیم. خانم هرناندز یکی دیگر از فیلمسازان نیز در پیام خود اذعان نمود، امیدوارم مخاطبان چیزی از فیلم های کوتاه ما یاد گرفته باشند و نگاهی اجمالی به پیوندهای تنگاتنگ فیلیپینی که ما را به عنوان یک گروه تعریف می کند، در اذهان تماشاگران تجلی کند. آقای " جیک افراسیو" و خانم " دومینیکا دی چاوز" هنرپیشه گان فیلم کوتاه" مشخصات پنجاه نفر" از واکنش مثبت تماشاگران شوق زده شده و اظهار داشتند، فیلم هایشان به طور مؤثر فرهنگ فیلیپینی و همچنین چالش ها و واقعیت هایی را که فیلیپینی های خارج از کشور در بارسلون با آن روبرو هستند را منعکس نموده است.

ملاحظه:

  •        چنانچه تهیه کنندگان و کارگردانان ایرانی نیز در حوزه زندگی مهاجرین ایرانی از جمله در فیلیپین علاقمندی بیشتری نشان دهند یقینا تولیدات باارزشی بدست خواهد آمد.
کد خبر 12821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =