کمک فرانسه به مسلمانان منطقه میندانائو در جنوب فیلیپین

دولت فرانسه قرار است اعتبار پروژه‌هایی را در منطقه "بانگسامورو" ( منطقه خود مختار مسلمانان جنوب) برای کمک به استقرار صلح‌ و توسعه منطقه تامین کند.

دولت فرانسه قرار است اعتبار پروژه‌هایی را در منطقه "بانگسامورو" ( منطقه خود مختار مسلمانان جنوب) برای کمک به استقرار صلح‌ و توسعه منطقه تامین کند.

 سفیر فرانسه در مانیل این اظهارات را پس از دیداری توام با حسن نیت با احد ابراهیم، نخست وزیر منطقه در روز چهارشنبه، ۱ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی در مرکز دولت خود مختار واقع در شهر کوتوباتو بیان نمود. خانم میشل افزود، حضور در مرکز منطقه خود مختار برای شنیدن و دانستن از زبان وزیر ارشد منطقه در مورد چگونگی حمایت و کمک های راهبردی در چارچوب حمایت سازمان ملل و انتقال پیام همکاری دولت فرانسه به ناحیه خود مختار بود. سفیر فرانسه افزود، برای شروع کار توام با تعامل، ما اعتبارات پروژه ای را در چارچوب همکاری های سازمان ملل از طریق ACTED ( آژانس همکاری و توسعه فنی فیلیپین، برای کشاورزی فراگیر و پایدار در منطقه ) با بهره گیری از تعاونی های زنان تأمین خواهیم کرد. او ادامه داد، ما یک گفتگوی اولیه با کمیسیون زنان بنگسامورو (BWC) در مورد پروژه مشارکت انجام دادیم که نشست مثمر ثمری بود. گفته می شود که فرانسه حامی جدی استقرار صلح پایدار و توسعه بلند مدت خود مختار مسلمانان جنوب است. احد ابراهیم، ​​نخست وزیر منطقه خود مختار مسلمانان  متقابلا از ابتکارات و تلاش های دولت فرانسه برای کمک رسانی به منطقه قدردانی و افزود، ما از مشارکت جوامع بین المللی  عضو (سازمان ملل متحد) برای شرکت فعال در ایجاد صلح و توسعه منطقه خود بسیار قدردانی می کنیم و یکی از چالش ‌های عمده ما در توافق ‌نامه صلح ، عمدتاً روند عادی ‌سازی است و امیدواریم که شرکای بین‌المللی بتوانند به ما کمک کنند تا بیش از ۴۰ اردوگاه نظامی خود را به مناطق ویژه توسعه اقتصادی تبدیل کنیم. نخست وزیر منطقه همچنین به برخی از مشکلات در تعدادی از مناطق از جمله ضعیف بودن اتصالات مخابراتی و سایر مشکلات اشاره کرد و از جوامع بین المللی خواست بخش های خصوصی خود را برای سرمایه گذاری در منطقه تشویق کنند. وی افزود، اگرچه ما در منطقه چالش های زیادی داریم، اما شاخص فقر در ۲ سال گذشته کاهش یافته است که نشان می دهد دولت ما در مسیر درستی قرار دارد اما هنوز نیاز به کمک داریم. وی اذعان داشت،  در بخش کشاورزی نیز عملکرد بالایی داشته و اخیرا رتبه اول را در برداشت محصولات شیلات در کشور احراز کردیم. از سوی دیگر، دستور کار اولویت‌ های سازمان ملل در دولت جدید فیلیپین را نیز در نظر داریم که سخن از برابری جنسیتی در همه سطوح، حفظ دستاوردهای روند صلح و حل‌ و فصل حقوق بشر می کند. نخست وزیر منطقه خود مختار تاکید کرد، امیدواریم دولت جدید فیلیپین همچون دولت " دوترته" برای احترام و تداوم اجرای مفاد توافق شده، اقدامات مشابهی انجام دهد.

 منبع خبر: کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین ششم ژوئن ۲۰۲۲ میلادی

کد خبر 12885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =