تدوین "دایره المعارف دانشگاه دولتی تفلیس"

به ابتکار جابا ساموشیا رییس دانشگاه دولتی تفلیس"دایره المعارف دانشگاه دولتی تفلیس" تدوین می شود. این دایره المعارف در 4 جلد منتشر خواهد شد و دانشمندان، پژوهشگران، کارمندان موزه و کتابخانه دانشگاه دولتی تفلیس بر روی آن کار خواهند کرد.

تدوین "دایره المعارف دانشگاه دولتی تفلیس"

تدوین "دایره المعارف دانشگاه دولتی تفلیس"

به ابتکار جابا ساموشیا رییس دانشگاه دولتی تفلیس"دایره المعارف دانشگاه دولتی تفلیس" تدوین می  شود. این دایره المعارف در 4 جلد منتشر خواهد شد و دانشمندان، پژوهشگران، کارمندان موزه و کتابخانه  دانشگاه دولتی تفلیس بر روی آن کار خواهند کرد. بر اساس اطلاعات دانشگاه دولتی تفلیس، رئیس دانشگاه جابا ساموشیا این ابتکار را به اعضای جامعه دانشگاهی معرفی کرد و از تشکیل هئیت تحریریه برای کار بر روی این نشریه چهار جلدی خبر داد.

تاریخ دانشگاه دولتی تفلیس و گرجستان قرن بیستم ارتباط نزدیکی با هم دارند. بنابراین، دایره المعارف منبع مهمی برای محققان و خواندنی جالب برای هر خواننده ای خواهد بود. تمامی حقایق، وقایع، چهره ها و نام های مربوط به دانشگاه دولتی تفلیس که تا حد زیادی تاریخ کشور گرجستان را تعیین کرده اند در چهار جلد گردآوری خواهند شد. در آن مطالب کمتر و یا کاملاً ناشناخته و مطالعه نشده جمع آوری خواهد شد که در موزه ها، کتابخانه ها، موسسات تحقیقاتی و دانشکده های دانشگاه دولتی تفلیس نگهداری می شود.

طبق اطلاعات دانشگاه، همراه با دانشنامه، یک نشریه جداگانه از تاریخ دانشگاه دولتی تفلیس در نظر گرفته شده است که به دانشجویان دانشگاه دولتی تفلیس  به عنوان هدیه اهدا خواهد شد.به گفته جابا ساموشیا رئیس دانشگاه، دانشگاه دولتی تفلیس بیش از صد سال است که تعیین کننده توسعه علم و آموزش در کشور بوده است. این ابتکار از یک طرف، دانشجویان دانشگاه را با ایده ایجاد و وجود دانشگاه  و در عین حال با شایستگی های افرادی که هنوز کشور به آنها افتخار می کند، آشنا می کند.

تاریخ: 2023/4/21

منبع: پایگاه خبری اینتر پرس نیوز

https://www.interpressnews.ge/ka/article/753628-tsu-s-rektoris-jaba-samushias-iniciativit-tbilisis-saxelmcipo-universitetis-enciklopedia-ikmneba

کد خبر 15342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =