هفته گذشته در ساحل شهر صیدا و در اثر شنای تعدادی از خانم‌ها با لباس دریا که به «مایو دوتکیه» معروف می‌باشد و پس از اعتراضات شدید علمای روحانی این شهر که از اهل تسنن بوده و بدپوشی لباس دریا که به نظر آنان با عرف شهر صیدا سازگاری ندارد، شهرداری شهر ساحلی صیدا طی بیانیه‌ای اعلام نمود که پوشیدن لباس شنای «مایو» برای زنان در سواحل این شهر به دلیل تناقض با مفاهیم اسلامی ممنوع می‌باشد.

ناهنجاری پوششی در ساحل شهر صیدا و مواجهه گوناگون رسانه‌ ها با آن

هفته گذشته در ساحل شهر صیدا و در اثر شنای تعدادی از خانم‌ها با لباس دریا که به «مایو دوتکیه» معروف می‌باشد و پس از اعتراضات شدید علمای روحانی این شهر که از اهل تسنن بوده و بدپوشی لباس دریا که به نظر آنان با عرف شهر صیدا سازگاری ندارد، شهرداری شهر ساحلی صیدا  طی بیانیه‌ای اعلام نمود که پوشیدن لباس شنای «مایو»  برای زنان در سواحل این شهر به دلیل تناقض با مفاهیم اسلامی ممنوع می‌باشد.

این حادثه بازخوردهای زیادی داشته و به یک معضل تبدیل گردید. قشر بزرگی از لبنانی‌ها که با جنش مقاومت مخالفند از این حادثه سوء استفاده کرده و به رزمایشی که از طرف حزب‌الله انجام شد مربوط کردند و در فضای مجازی و با لهجه‌های فتنة‌آمیز موج جدیدی از حملات مغرضانه خود را نسبت به حزب‌الله و مقاومت از سر گرفتند.

در حالی که شهر صیدا یک شهر سنی‌نشین بوده و مخالفان نیز علمای روحانی سنی شهر صیدا می‌باشند.

در مقابل تعدادی از شهروندان شهر صیدا برخورد شهرداری‌های شهرهای مسیحی‌نشین با خانم‌های محجبه را مطرح و اظهار داشتند که آنان مانع شنای خانم‌های محجبه با لباس اسلامی در ساحل آن شهرها می‌شوند.

و عده‌ای دیگر این حادثه را در چهارچوب ارزش‌های دینی و أخلاقی که در صلاح جامعه می‌باشد؛ دیده و اظهار داشتند که این مسئله یک موضوع دینی است و به هیچ موضوع خاص سیاسی دیگری ربطی ندارد.

کد خبر 15955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =