ممانعت لبنان از ورود روزنامه‌نگار کویتی مشوق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

نیروهای امنیتی ویژه فرودگاه بیروت لبنان از ورود روزنامه‌نگار کویتی خانم فجر السعید به این کشور ممانعت نمودند، زیرا نامبرده آشکارا طرفدار دولت اسرائیل بوده و بارها از روابط حسنه خود با رژیم غاصب صحبت و حتی به فلسطین اشغالی سفر کرده است که این امر با ساختار قانونی کشور لبنان منافات دارد.

نیروهای امنیتی ویژه فرودگاه بیروت لبنان از ورود روزنامه‌نگار کویتی خانم فجر السعید به این کشور ممانعت نمودند، زیرا نامبرده آشکارا طرفدار دولت  اسرائیل بوده و بارها از روابط حسنه خود با رژیم غاصب صحبت و حتی به فلسطین اشغالی سفر کرده است که این امر با ساختار قانونی کشور لبنان منافات دارد.

این روزنامه‌نگار کویتی مقامات دولتی لبنان و همچنین چهره‌های سیاسی و مردمی این کشور بخصوص «حزب‌الله» را مورد تهاجم شدید قرار داده و ناسزاگویی‌ و بددهانی‌های زیادی داشته که به حد دشنام دادن می‌رسد و این مسئله بهانه‌ای شد برای رسانه‌های گروهی  دشمن محور مقاومت، که آنان نیز به نوبه خود حزب‌الله را به شدت محکوم و این اقدام را مخالف با آزادی بیان دانستند در صورتی که این اقدام در چارچوب قوانین امنیتی و قانونی کشور لبنان بوده و هیچ ربطی به روزنامه‌نگاری ندارد.

لازم به ذکر است که بر اساس قانون جرم‌انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیست، هر فردی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده مورد پیگیرد قانونی قرار گرفته و نباید وارد کشور لبنان شود. و این خبرنگار خود اقرار نموده است در دو نوبت که آخرین بار آن سال 2018 بوده به اسرائیل سفر و همواره در پست‌ها و توئیت‌های مجازی خود از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن می گفته است، که این اقدام از نظر کشور لبنان یک جرم به حساب رفته و مجازات قانونی دارد.

https://al-akhbar.com/Images/ArticleImages/2023613202959398638222849993980800.jpeg

این مسئله می‌توانست به شکل آرام، گذرا  و هیچ جنجالی بدنبال نداشته باشد. اما هم‌زمان با این رخداد صفحات فضاهای مجازی با پست‌ها و توئیت‌های حمایتی از یک طرف و همچنین رسانه‌های گروهی لبنان معاند و مخالف مقاومت؛ شعار آزادی بیان را بهانه گرفته و برنامه‌های مختلفی با پخش زنده به اجرا گذاشته و به ایراد سخنان در راستای دفاع از این خانم روزنامه‌نگار و از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداختند و مقامات رسمی کشور لبنان را بشدت محکوم کردند. در حالی که رسانه‌های گروهی طرفدار گفتمان با دولت  إسرائیل هیچ اعتباری در دولت کویت نداشته و در انتخابات مجلس دولت کویت که در سال 2022 اجرا شد؛ 600 رأی بیشتر نیاورده است.

و بدین صورت رسانه‌های گروهی لبنانی هدف اصلی این اقدام را که فقط در چارچوب عادی‌سازی روابط و گفتمان با رژیم صهیونیستی بوده را تحریف و آن را در قالب آزادی بیان قرار دادند.

لینک‌های مربوطه:

المطبّعة فجر السعید ممنوعة من دخول لبنان

الإعلام اللبنانی مدافعاً عن «الداعیة الصهیونیة» فجر السعید

فجر السعید... فرصة جدیدة لتطبیع التطبیع

بسبب تطبیعها مع الاحتلال.. الأمن العام اللبنانی یمنع مذیعة کویتیة من دخول لبنان

فجر السعید: حبیبتی اسرائیل!

المطبّعة فجر السعید تأتیکم علی lbci

من باع فلسطین سوی فجر السعید وأشباهها؟

کد خبر 16066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =