مسیر جدید ویزا برای خارجی ها در ژاپن

آژانس خدمات مهاجرت اعلام کرده که دولت ژاپن سیستم جدید و ساده شده ای را برای اعطای ویزای حرفه ای بسیار ماهر به کارگران خارجی برای جذب استعدادهای خارجی معرفی خواهد کرد. بر اساس این اقدام جدید، دولت به متقاضیان خارجی روادید اعطا می کند و برای افرادی که دارای شرایط خاصی مانند داشتن درآمد سالانه 20 میلیون ین و مدرک کارشناسی ارشد هستند، رفتار ترجیحی در نظر می گیرد.

مسیر جدید ویزا برای خارجی ها در ژاپن

آژانس خدمات مهاجرت اعلام کرده که دولت ژاپن سیستم جدید و ساده شده ای را برای اعطای ویزای حرفه ای بسیار ماهر به کارگران خارجی برای جذب استعدادهای خارجی معرفی خواهد کرد.

بر اساس این اقدام جدید، دولت به متقاضیان خارجی روادید اعطا می کند و برای افرادی که دارای شرایط خاصی مانند داشتن درآمد سالانه 20 میلیون ین و مدرک کارشناسی ارشد هستند، رفتار ترجیحی در نظر می گیرد.

بر اساس سیستم امتیازی فعلی دولت، امتیازها بر اساس دسته بندی هایی که شامل سوابق تحصیلی و شغلی و همچنین درآمد سالانه است، تخصیص می یابد.  اما با داغ شدن رقابت جهانی برای دستیابی به کارگران ماهر، این روند تغییر کرده است.

در حال حاضر، به متقاضیانی که امتیاز بیش از حد معینی دارند، ویزای حرفه ای با مهارت بالای پنج ساله اعطا می شود و پس از سه سال می توانند ویزا با مدت اقامت نامحدود دریافت کنند.

ویزای حرفه ای بسیار ماهر برای سه نوع فعالیت شامل تحقیقات آکادمیک پیشرفته، فعالیت های تخصصی/فنی پیشرفته و فعالیت های تجاری و مدیریتی پیشرفته اعطا می شود.

با حفظ سیستم مبتنی بر امتیاز، اقدام جدید به متقاضیانی که تحقیقات آکادمیک پیشرفته یا فعالیت‌های تخصصی/فنی پیشرفته را انجام می‌دهند، این امکان را می‌دهد تا در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر و درآمد سالانه بیش از 20 میلیون ین، و سابقه اشتغال 10 سال یا بیشتر و درآمد سالانه بیش از 20 میلیون ین؛ ویزای پنج ساله دریافت کنند. 

برای کسانی که متقاضی فعالیت های تجاری و مدیریتی پیشرفته هستند، در صورتی که سابقه کاری پنج سال یا بیشتر و درآمد سالانه 40 میلیون ین یا بیشتر داشته باشند، ویزای پنج ساله اعطا می شود.

افرادی که تحت شرایط ساده شده ویزای پنج ساله دریافت می کنند، پس از یک سال اقامت در ژاپن، در مقایسه با سه سال برای دارندگان فعلی، واجد شرایط ویزای دائمی خواهند بود.

معرفی این اقدام جدید در ماه فوریه پس از آن تصمیم گیری شد که نخست وزیر کیشیدا سال گذشته به وزارتخانه های مربوطه دستور داد اصلاحاتی را برای جذب منابع انسانی بسیار ماهر به ژاپن در نظر بگیرند، از جمله ایجاد یک سیستم جدید که "در ردیف بهترین ها در جهان قرار می گیرد." 

https://japantoday.com/category/features/lifestyle/health-insurance-gets-more-complicated-with-new-visa-law "

کد خبر 16606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =