بهره برداری از مسجد جدید التاسیس امام زمان (عج) در گرجستان

مراسم افتتاحیه جدید التاسیس امام زمان (عج) در روستای سارال علیا از توابع شهر مارنئولی برگزار شد.

بهره برداری از مسجد جدید التاسیس امام زمان (عج)

مراسم افتتاحیه جدید التاسیس امام زمان (عج) در روستای سارال علیا از توابع شهر مارنئولی برگزار شد.در این مراسم شیخ رامین ایگیدوف رییس اداره مسلمانان گرجستان، حاجی اعتبار امین اف مفتی اداره مسلمانان شرق گرجستان، زائور دارقالی نماینده مجلس، کنعان عمروف شهردار مارنئولی و همچنین نمایندگان سازمان دولتی امور مذهبی آذربایجان و ترکیه و نماینده سفارت ایران در کشورمان و شخصیت های مذهبی و مردمی و نمایندگان مطبوعات شرکت داشتند.

در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد تعدادی از مهمانان به ایراد سخنرانی پرداختند. سید میراقا مصطفی اف آخوند مسجد در ابتدا به نمایندگی از اهالی روستا به میهمانان خوش آمد گفت و اطلاعاتی در مورد تاریخچه مسجد ارائه نمود.

حاجی رامین ایگیدوف در سخنرانی خود، در مورد اهمیت مسجد، فضیلت ساخت مسجد و تاریخچه و بنیازنگذار این مسجد که اولین بار در سال 1998 بنا نهاده شد، صحبت کرد..

شیخ همچنین در مورد مساجد جدیدالاحداث گرجستان در سالهای اخیر، کارهای مرمت و تعمیر، و تهیه فرش و بلندگو برای مساجد اطلاعات دقیقی ارائه کرد. خاطرنشان گردید که آلبوم 460 صفحه ای با تصاویر مساجد در گرجستان تهیه شده است. در مجموع 417 مسجد و عبادتگاه شامل 70 مسجد تاریخی، 303 مسجد در حال استفاده و 44 عبادتگاه فصلی در این آلبوم 3 قسمتی گنجانده شده است.

لازم به ذکر است که مجموعه جدید مسجد که با کمکهای مالی این خیر ساخته شده است، از سبک معماری شرقی استفاده شده و سازه های جدیدی همچون گنبدها و مناره ها، وضوخانه، کتابخانه، موزه، سالن اجتماعات و تالار اضافه شده است.

منبع:پایگاه خبری 24 نیوز

تاریخ: 2023/08/11

https://24news.ge/read/id/85540

کد خبر 16904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =