دریافت جایزه ویژه مسابقه 2023 آکادمی موزه های اروپا توسط اتحادیه موزه های تفلیس

کنفرانس آکادمی موزه های اروپا (EMA) در کشور رومانی پایتخت فرهنگی اروپا سال 2023 با اهدای جوایز مسابقه سالانه آکادمی موزه ها به پایان رسید.

کنفرانس آکادمی موزه های اروپا (EMA) در کشور رومانی پایتخت فرهنگی اروپا سال 2023 با اهدای جوایز مسابقه سالانه آکادمی موزه ها به پایان رسید. رقابت آکادمی موزه های اروپا 2023 شامل جایزه موزه هنر، جوایز DASA و Luigi Micheletti است. بر اساس نتایج مسابقه 2023، سه جایزه اصلی و دو جایزه ویژه اهدا شد. جایزه موزه هنر 2023 به موزه هنرهای معاصر بلژیک و جایزه  DASA - به موزه پول مجارستان و مرکز بازدیدکنندگان اعطا شد. جایزه لوئیجی میچلتی 2023 به موزه پناهندگان دانمارک تعلق گرفت. آکادمی موزه های اروپا دو جایزه ویژه در مراسم اهدای جوایز اهدا کرد که به اتحادیه موزه های تفلیس (گرجستان) و موزه ملی جنگ جهانی دوم کیف (اوکراین) اهدا شد.

اتحادیه موزه‌های تفلیس با مجموعه‌ها، برنامه‌های آموزشی و فعالیت‌های خود، به بازدیدکنندگان و تماشاگران انگیزه می‌دهد تا درباره چالش‌های تاریخی و اجتماعی فکر کنند. موزه برنده یک شبکه موزه ای با استفاده از تاریخ و مجموعه های موزه ای ایجاد می کند و مردم را با مدرنیته مرتبط می کند. اتحادیه موزه‌های تفلیس رویکردی خلاقانه به تولید دانش، تفسیر و مسئولیت اجتماعی نشان می‌دهد و بافت پیچیده جغرافیایی و تاریخی را در موزه‌نگاری ارائه‌شده در نظر می‌گیرد.

اتحادیه موزه‌های تفلیس از سپتامبر سال جاری عضو شبکه سازمان‌های موزه اروپا (NEMO) است. شبکه سازمان‌های موزه‌های اروپایی که در سال 1992 تأسیس شد، یک شبکه مستقل از سازمان‌های موزه های ملی است که جامعه موزه‌ای کشورهای عضو شورای اروپا را نمایندگی می‌کند. در مجموع، NEMO بیش از 30 هزار موزه از 40 کشور اروپایی را گرد هم می آورد و مقررات اروپایی را ترویج می کند که به موزه ها کمک می کند اهداف خود را به عنوان نگهبان فرهنگی انجام دهند و در فضای واحدی از فرهنگ اروپایی ادغام شوند.

منبع:پایگاه خبری شبکه 1 تلوزیون گرجستان

تاریخ: 2023/09/21

https://1tv.ge/news/evropis-muzeumebis-akademiis-2023-wlis-konkursis-specialuri-prizi-tbilisis-muzeumebis-gaertianebam-miigho/

کد خبر 17119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =