در اوایل همهگیری COVID-19، بسیاری از مردم فرصتهای ورزشی خود را به دلیل تعطیلی باشگاههای ورزشی و لغو اجباری رویدادها و مسابقات ورزشی برای اجتناب از تماس نزدیک، محدود کردند. با این حال، این باعث شد که افراد راههای بالقوه جدیدی برای ورزش پیدا کنند، مانند پخش ویدیوهای آموزشی باشگاه بدنسازی یا استفاده از برنامههای تناسب اندام و دستگاههای پوشیدنی.
بر اساس یک نظرسنجی در سال 2022 که توسط بنیاد ورزش ساساکاوا انجام شد، تقریباً 40٪ از افراد 20 ساله یا بیشتر که به طور فعال در ورزش شرکت می کنند، از نوعی فناوری دیجیتال یا دستگاه برای ورزش استفاده کردند. رایج ترین روش استفاده از فناوری، تماشای ویدیوهای رایگان آنلاین بود که 27.4 درصد از زنان و 22.4 درصد از مردان آن را انتخاب کردند.
اپلیکیشن های مراقبت های بهداشتی در رتبه دوم قرار گرفتند که 19.0 درصد از زنان و 14.7 درصد از مردان از آنها استفاده کردند. در همین حال ساعتهای هوشمند و سایر دستگاههای پوشیدنی کمتر از ۱۰ درصد برای مردان و زنان استفاده میشدند.
بر اساس گروه سنی، بیش از ۵۰٪ از افراد بین بیست تا چهل ساله از فناوری استفاده می کردند. در مقایسه با سایر گروه های سنی، افراد بیست و سی ساله بیشتر بازی هایی را انجام می دادند که شامل نوعی فعالیت بدنی بود. در مقابل، افراد بالای 60 سال عموماً از فناوری کمتری استفاده می کردند.
https://www.nippon.com/en/japan-data/h01644/
نظر شما