افتتاح موزه المپیک و کتابخانه جدید المپیک در کمیته ملی المپیک گرجستان

در تاریخ 6 اکتبر و در روز تأسیس کمیته ملی المپیک گرجستان، موزه المپیک جدید در ساختمان کمیته ملی المپیک گرجستان افتتاح شد.

در تاریخ 6 اکتبر و در روز تأسیس کمیته ملی المپیک گرجستان، موزه المپیک جدید در ساختمان کمیته ملی المپیک گرجستان افتتاح شد. به موزه المپیک که از سال 2011 فعالیت می کند، فضای جدیدی به مساحت 300 متر مربع مجهز به طراحی مدرن، تجهیزات و سیستم روشنایی مناسب، غرفه ها، ویترین های نمایشگاهی و کتابخانه المپیک به روز شده و پر از نشریات مهم اضافه شد.

مبتکر راه اندازی موزه و کتابخانه جدید کمیته ملی المپیک گرجستان آقای لِری خابلوف است. موزه جدید مهمترین حقایق و اخبار تاریخ المپیسم را از ابتدا تا امروز ارائه می دهد. از جمله - مجموعه های جالب، مطالب آموزنده و بصری در مورد بازی های المپیک باستانی و مدرن، کمیته بین المللی المپیک، بنیانگذاران و روسای آن، نمادها و مراسم المپیک، بازی های المپیک تابستانی و زمستانی، مسابقات المپیک قاره ای و جوانان. تاریخچه المپیک ورزش گرجستان، اطلاعات مربوط به تأسیس و به رسمیت شناختن کمیته ملی المپیک گرجستان، قهرمانان المپیک گرجستان و برندگان جوایز، رکوردداران المپیک به طور جداگانه ارائه شده است. نسخه هایی از مدال های قهرمانان و برندگان بازی های المپیک (در مجموع 133 مدال)، آثار مجسمه سازان گرجستانی با موضوع بازی های المپیک، جوایز نگهداری شده در کمیته ملی المپیک و جوایز دیگر در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

تاریخ: 2023/10/06

منبع: کانال فیس بوک وزارت فرهنگ،ورزش و جوانان گرجستان

https://www.facebook.com/MinistryofCultureSportandYouth/

کد خبر 17247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =