دوچرخه­ سواری هنرمندان خارجی در پکن

هنرمندان خارجی برای دوچرخه ­سواری در پکن دعوت شدند. در آخر هفته، بیش از چهل هنرمند از کشورهایی چون اسلوونی، رومانی، یونان، بوسنی و هرزگوین، پاکستان و نیجریه در رویداد «تور فرهنگی اپرای پکن - زیبایی دوچرخه ­سواری» در پکن شرکت کردند.

هنرمندان خارجی برای دوچرخه­ سواری در پکن دعوت شدند. در آخر هفته، بیش از چهل هنرمند از کشورهایی چون اسلوونی، رومانی، یونان، بوسنی و هرزگوین، پاکستان و نیجریه در رویداد «تور فرهنگی اپرای پکن - زیبایی دوچرخه­ سواری» در پکن شرکت کردند. آن­ها همه هنرمندان برجسته در عرصۀ موسیقی و سایر رشته­ های هنری بودند. سازمان دهندگان رویداد، تعدادی از نشانه­ های نمادین را برای تور فرهنگی خود انتخاب کردند. این تور که به همت مرکز تبادلات فرهنگی خارج از کشور پکن برگزار شد، تجربۀ دوچرخه ­سواری منحصر به فردی را با تمرکز بر نقاط دیدنی اپرای پکن ارائه کرد.

 هنرمندان با شروع سفر خود از اقامتگاه سابق جی شیائولان، زادگاه اپرای پکن، با معبد ژنگی آشنا شدند؛ غرفۀ بزرگ چانگ یین در موزۀ قصر را از دور مشاهده کردند و به کوچۀ تاریخی دونگجیاو مینشیانگ رفتند. این رویداد، زمینۀ یک تجربۀ بکر برای شناخت فرهنگ اپرای پکن و همچنین جذابیت ­های منحصر به فرد پایتخت را برای هنرمندان خارجی فراهم کرد. شرکت کنندگان در طول توقف خود در تئاتر معبد ژنگی، مشتاق کشف این سازۀ چوبی شدند که به خوبی محافظت شده و با بیش از 300 سال سابقه، قدیمی­ترین تئاتر اپرای چین است. آن­ها همچنین مکانی را تجربه کردند که شاهد تبدیل اپرای چینی از یابو (اپرای کونکو) به هوآبو (اپرای عامیانه) بود و فرایند تکامل اپرای پکن را نشان می­دهد.

منبع خبر: https://www.globaltimes.cn/page/202310/1300571.shtml

کد خبر 17342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =