میزبانی کلیسای حواری ارمنی گرجستان از رویداد روز جهانی تساهل

در 16 نوامبر، جهان روز جهانی تساهل را جشن می گیرد. مراسم سنتی اختصاص داده شده به این روز امسال به میزبانی کلیسای حواری ارمنی گرجستان برگزار شد.

در 16 نوامبر، جهان روز جهانی تساهل را جشن می گیرد. مراسم سنتی اختصاص داده شده به این روز امسال به میزبانی کلیسای حواری ارمنی گرجستان برگزار شد. بر اساس اطلاعات آژانس دولتی امور دینی، در مرکز فرهنگی-آموزشی و جوانان "هایارتون" تشکل های مذهبی زیر گرد هم آمدند: کلیسای ارتدکس گرجستان، جامعه یهودی گرجستان، اداره کل مسلمانان گرجستان، شورای الهیات ایزدی ها، کلیسای انجیلی-پروتستان گرجستان، کلیسای ایمان انجیل گرجستان، اداره کاتولیک لاتین، کلیسای انجیلی-لوتری گرجستان، نمایندگان کلیسای باپتیست بین المللی تفلیس، اتحادیه کلیساهای باپتیست گرجستان، سپاه رستگاری، ادونتیست های روز هفتم.

اسقف کلیسای حواری ارمنی گرجستان قیراقوس داوتیان، روز جهانی تساهل را به مهمانان تبریک گفت و به نقش مثبت آژانس دولتی امور دینی در ایجاد فضایی مدارا و روابط برجسته بین سازمان های مذهبی در گرجستان اشاره کرد.

زازا واشاکمادزه، رئیس آژانس دولتی امور دینی، خطاب به نمایندگان تشکل های مذهبی، این جشن را به آنها تبریک گفت. وی بر محیط سنتی مدارا در گرجستان تاکید نمود و خاطرنشان کرد که در پرتو چالش های مدرن، این وظیفه ماست که تقویت این روابط را بیش از پیش تسحیل کنیم.

به ابتکار آژانس دولتی امور دینی، روز تساهل در گرجستان به این شکل خاص از سال 2016 جشن گرفته می شود. در سال 2016، اولین میزبان این رویداد، کلیسای ارتدکس گرجستان، در سال 2017 - جامعه یهودی گرجستان، در سال 2018 - اداره کاتولیک لاتین قفقاز، در سال 2019 - اداره کل مسلمانان گرجستان، در سال 2020 - اتحادیه کلیساهای باپتیستی بین المللی گرجستان، در سال 2021 - کلیسای انجیلی-پروتستان گرجستان، و در سال 2022، کلیسای ایمان انجیل بوده اند.

منبع:پایگاه خبری اینتر پرس نیوز

تاریخ:16 نوامبر 2023

https://www.interpressnews.ge/ka/article/778033-somexta-samocikulo-eklesiis-sakartvelos-eparkiam-tolerantobis-saertashoriso-dgestan-dakavshirebit-gonisziebas-umaspinzla

کد خبر 17569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =