هنر و فرهنگ بخش‌های کلیدی اقتصاد کنیا

بخش خلاق کنیا، شامل اشکال بسیار متنوعی از هنر و تولیدات فرهنگی مانند فیلم، تبلیغات، محتوای آنلاین، و سایر آثار سمعی و بصری و بیان هنری است.

آقای تیموتی اواس، مدیر عامل کمیسیون فیلم کنیا در جریان راه‌اندازی حساب ماهواره‌ای صنعت فیلم (FISA)

بخش خلاق کنیا، شامل اشکال بسیار متنوعی از هنر و تولیدات فرهنگی مانند فیلم، تبلیغات، محتوای آنلاین، و سایر آثار سمعی و بصری و بیان هنری است، توزیع، مقررات و آموزش آن جزء مهمی از اقتصاد این کشور است. در 28 نوامبر(7 آذرماه)، کمیسیون فیلم کنیا، به طور مشترک با اداره ملی آمار کنیا حساب ماهواره صنعت فیلم کنیا (FISA) را راه‌اندازی کرد و گزارش خود را به عنوان اولین معیار رسمی از تأثیر مشارکت خلاقانه بر اقتصاد منتشر کرد.

گزارش FISA بر تأثیر اقتصادی فعالیت‌های فیلم و پخش آن متمرکز است و به دنبال کمی کردن، اندازه‌گیری و توسعه رویکردی واقع‌بینانه است که در آن صنعت خلاق به‌علاوه زیربخش‌های مرتبط با آن، در حساب‌های ملی به عنوان یکی از مجموع‌ها در نظر گرفته می‌شود.

یافته‌های اصلی آن این است که صنعت فیلم کنیا علی‌رغم کندی تجربه شده در سال 2020 و آخرین آمار سال 2021 به دلیل کووید-19 در حال رشد است و 86.9 میلیارد شیلینگ ارزش تولید ناخالص و ارزش افزوده ناخالص ایجاد کرد.

تا آن سال، صنعت خلاق، به طور کلی، یا «اقتصاد نارنجی»، 42823 نفر را استخدام کرده بود که از 40951 نفر در سال قبل بیشترنشان می دهد. از میان این کارگران، اکثریت 15840 نفر در زمینه واردات و فروش فیلمبرداری و تجهیزات مربوطه و پس از آن 13234 نفر در پست های حرفه ای و در بخش های کوچک به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

سه عامل اصلی اشتغال در صنعت فیلم، تجارت عمده و خرده‌فروشی، فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و فنی است که شامل فعالیت‌های عکاسی می‌شود. و سایر فعالیت های خدماتی به ترتیب با 37.0 درصد، 30.9 درصد و 13.5 درصد. تولید، اطلاعات و ارتباطات، خدمات اداری و پشتیبانی، آموزش و هنر، سرگرمی و تفریح در مجموع 18.6 درصد سهم داشتند.»

 

منبع:

 

https://businesstoday.co.ke/why-the-arts-and-culture-are-key-segments-of-kenyas-economy/

کد خبر 17608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =