همکاری فعال اتحاد موزه‌های گرجستان با شبکه سازمان‌های موزه اروپا (NEMO)

با حمایت وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان گرجستان، یک کارگروه رسمی متشکل از هفت نفر در کنفرانس بین المللی سازماندهی شده توسط NEMO در شهر لاهتی فنلاند با عنوان „NEMO European Museum Conference 2023 - and... ACTION! Museums in the climate crisis“ با موضوع موزه ها و بحران آب و هوا، شرکت نمود.

با حمایت وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان گرجستان، یک کارگروه رسمی متشکل از هفت نفر در کنفرانس بین المللی سازماندهی شده توسط NEMO در شهر لاهتی فنلاند با عنوان „NEMO European Museum Conference 2023 - and... ACTION! Museums in the climate crisis“ با موضوع موزه ها و بحران آب و هوا، شرکت نمود. اعضای هیئت عبارتند از: نینو سیمونیشویلی، رئیس هیئت موزه گرجستان و استاد دانشگاه دولتی تفلیس؛ نیکا آخالبداشویلی، معاون اول مدیر کل موزه ملی گرجستان، مدیر گروه موزه ها؛ نینو چیپاشویلی، مدیر موزه معماری و تاریخ مردمی گرجستان به نام گیورگی چیتایا و مدیر موزه تاریخ تفلیس به نام ایوسب گریشاشویلی؛ داویت اوکوجاوا، مدیر موزه تاریخی-معماری کاخ های دادیانی؛ نوتسی کاتچاخیدزه، مدیر روابط با اهداکنندگان و سازمان های بین المللی کاخ هنر؛ مریم کیکوادزه، رئیس بخش اداره ای کاخ هنر؛ نونا کارتسیدزه، معاون مدیر موزه تاریخی دولتی کوتایسی و دانشیار دانشگاه دولتی آکاکی تسرتلی کوتایسی.

این کنفرانس به تأثیر بحران آب و هوا بر موزه ها اختصاص دارد و نهادهای فرهنگی برجسته اروپایی در آن شرکت می کنند.تحت نظارت کنفرانس، هئیت گرجی مذاکرات فعالی را با نمایندگی NEMO انجام می دهد تا چشم انداز همکاری متقابل آینده را عمیق تر کند و تجربه را به اشتراک بگذارد. لازم به ذکر است که در سال 2023 اتحاد موزه های گرجستان و کاخ هنر گرجستان به عضویت رسمی شبکه سازمان های موزه اروپا (NEMO) درآمدند.

تاریخ:آذر ماه 1402

منبع:فیس بوک وزارت فرهنگ،ورزش و جوانان گرجستان

https://www.facebook.com/MinistryofCultureSportandYouth/

کد خبر 17821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =