برنامه ها و نوآوری هایی که از اول ژانویه 2024 در گرجستان اجرایی می شود

سال جدید 2024 یکی از غنی ترین سال ها از نظر نوآوری ها است. برخی از تغییرات باعث خوشحالی شهروندان عادی می شود، در حالی که برخی دیگر بهانه ای برای توجه و دقت است.

سال جدید 2024 یکی از غنی ترین سال ها از نظر نوآوری ها است. برخی از تغییرات باعث خوشحالی شهروندان عادی می شود، در حالی که برخی دیگر بهانه ای برای توجه و دقت است:

حقوق بازنشستگی

حقوق بازنشستگی از اول ژانویه افزایش می یابد. حقوق بازنشستگی برای افراد زیر 70 سال، 20 لاری افزایش یافت و به 315 لاری و حقوق بازنشستگی برای افراد ساکن در سکونتگاه های کوهستانی 380 لاری شده است.مستمری شهروندان بالای 70 سال 50 لاری افزایش یافت و به 415 لاری و برای افراد ساکن در سکونتگاه های کوهستانی 490 لاری رسید.

حقوق معلمان

حقوق معلمان در سال 2024 تا 500 لاری افزایش می یابد. حداکثر افزایش حقوق برای معلمان تمام وقت در نظر گرفته است.

خدمات عمومی (آب، برق، گاز)

از اول ژانویه 2024، تعرفه برق مصرفی و غیر مصرفی در گرجستان 0.03 لاری کاهش می یابد. تعرفه های تجاری آب و گاز در تفلیس، روستاوی و متسختا در حال افزایش است.

سربازی اجباری

از این پس، خدمت اجباری به ارتش در انحصار بخش دفاعی گرجستان خواهد بود نه ادارات منطقه ای. علاوه بر این، دلیل کمی برای اجتناب از ارتش وجود خواهد داشت. سربازی اجباری برای دانشجویانی که از راه دور تحصیل می کنند نیز اعمال می شود.

 داروهای شهروندان بیماری های مزمن به طور کامل تامین می شود

از سال 2024، تمام افرادی که دولت برای درمان بیماری‌های مزمن در محدوده‌های معینی از آنها حمایت مالی می‌کرد، برای کل سال به طور کامل تامین مالی می‌شوند.

داده های مربوط به فعالیت های کمک‌باروری در یک ثبت واحد منعکس می شود

طبق اعلام وزارت بهداشت گرجستان، مؤسسه پزشکی که در آن اقدامات مذکور انجام می شود، موظف هستند، اطلاعات مربوط به بافت ها، سلول های استفاده شده و همچنین مواد و افراد در تماس و مربوط را در  پایگاه داده های ملی واحد قرار دهند.

امتناع از کمک به گروه های نظامی غیرقانونی و تروریست ها

در سال 2024، گرجستان رسماً هرگونه واحدهای داوطلب شبه نظامی را ممنوع خواهد کرد مگر اینکه آنها رابطه مستقیمی با وزارت دفاع داشته باشند. همچنین از اول مارس 2024، سپرده‌گذاری‌های مرکزی دارای مجوز از بانک ملی گرجستان ملزم به رعایت ممنوعیت پولشویی و تامین مالی تروریسم خواهند بود.

منبع: پایگاه خبری اسپوتنیک جورجیا

تاریخ: 1 ژانویه 2024

https://sputnik-georgia.com/20240101/ra-siaxleebi-amoqmeddeba-saqartvelosi-2024-wlis-1-ianvridan-285373775.html

کد خبر 18076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =