۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
جشن الیلو" Alilo" در تفلیس

راهپیمایی و جشن " الیلو" در روز ولادت عیسی مسیح در تفلیس و دیگر شهرهای سراسر گرجستان برگزار می شود. راهپیمایی آلیلو از آیین‌های قدیمی در گرجستان است.

راهپیمایی و جشن " الیلو" در روز ولادت عیسی مسیح در تفلیس و دیگر شهرهای سراسر گرجستان برگزار می شود. راهپیمایی الیلو از آیین‌های قدیمی در گرجستان است. این راهپیمایی در روز ولادت عیسی مسیح انجام می‌شود. این راهپیمایی یک حرکت نمادین است. شرکت کنندگان آلیلو، نماد فرشتگان و زرتشتیانی هستند که برای اولین بار از تولد عیسی مسیح مطلع شدند. در طی راهپیمایی آلیلو، شرکت کنندگان آواز کریسمس را می خوانند و هدیه ها را برای جشن کریسمس جمع آوری می کنند. تمام هدیه ها، شیرینی ها و سایر چیزهایی که در طول روز جمع شده اند به خیریه اهدا می شود.راهپیمایی آلیلو در تفلیس ساعت ۱۴ از میدان جمهوری آغاز شد. پس از آن شرکت کنندگان آلیلو به خیابان روستاولی، میدان آزادی، خیابان های پوشکین و باراتاشویلی مسیر را ادامه دادند. این مسیر در کلیسای جامع تثلیث (سامبا) به پایان رسید.

الیلو با ریشه‌ای در قرن پنجم میلادی، به عنوان جشنی عمومی در سال 2000 توسط پاتریارک کاتولیکوس گرجستان ایلیا دوم احیا شد و هر ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود.کلیسای ارتدکس گرجستان امروز کریسمس را همراه با دیگر اعضای جهان ارتدکس جشن می گیرد، به دلیل تفاوت دو هفته ای بین تقویم گریگوری و جولیان که گرجستان از آن پیروی می کند.

منبع:پایگاه خبری شبکه 1 تلوزیون گرجستان

تاریخ: 2024/01/06

https://1tv.ge/news/sashobao-alilos-msvleloba-pirveli-respublikis-moednidan-7-ianvars-1400-saatze-daiwyeba

کد خبر 18199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =