۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

براساس آمار منتشره، از هر چهار نفر زن یونانی، یک زن و از هر سه زن در جهان، یک نفر در طول زندگی خود قربانی آزار و اذیت می‌شود. مراکز ویژه زنان در یونان اعتقاد دارند وضعیت زنان در زمینه حقوق خود در حال بدتر شدن است.

به همت شهرداری آتن و اتحادیه زنان یونان، مراسم روز جهانی خشونت علیه زنان در این شهر برگزار شد. در این نشست تشدید رفتار توهین آمیز با آزار و اذیت کلامی، آزار عاطفی، ذهنی و جسمی مورد توجه سخنرانان قرار گرفت. برگزار کنندگان مدعی اند جامعه یونانی با این پدیده بیمارگونه روبرو بوده اما زنان باید بدانند که در این امر تنها نیستند و کمک های انسانی وجود دارد و وجود ترس برای افشای این موضوع باید از بین برود و سکوت باید شکسته شود. این یک چالش روزانه برای همه است و باید برای مقابله با آن راهکارهای جدید در نظر گرفت. زنان از حمایت کارکردهای اجتماعی برخوردار هستند و از حمایت کل جامعه برخوردارند. این نبرد بین جنسیت‌ها نیست بلکه نبردی برای حقوق بشر است که همه اعم از زنان و مردان، بخش خصوص و دولتی باید با آن مبارزه کنند. خشونت مبتنی بر جنسیت قابل قبول نیست و مرتبط با همه سازمان‌ها و شهروندان است.

بررسی آماری:

1 - براساس آمار منتشره، از هر چهار نفر زن یونانی، یک زن و از هر سه زن در جهان، یک نفر در طول زندگی خود قربانی آزار و اذیت می‌شود. مراکز ویژه زنان در یونان اعتقاد دارند وضعیت زنان در زمینه حقوق خود در حال بدتر شدن است. در سال 2021 و طبق اعلام پلیس، آزار جنسی علیه زنان 353 مورد بوده است. تعداد زنانی که این موارد را گزارش کرده‌اند 200 مورد بوده که 3 درصد آنها زیر سن قانونی بوده‌اند. این تعداد مختص افرادی است که حاضر شده‌اند آن را گزارش کنند.

2- تعداد زنان قربانی خشونت خانگی که گزارش کرده‌اند از سال 2010 هفت برابر (7375 مورد) شده است. تعداد مردانی که خشونت خانوادگی داشته اند 11 برابر (7571) شده است. از سال 2020 تا 2021 تعداد سالانه قربانیان خشونت روانی (تهدید) دو برابر شده است. در 40 درصد از حوادث، مجرم همسر مقتول بوده است. در سال 2021 میلادی 23 زن در یونان توسط یکی از اعضای خانواده خود جان خود را از دست داده و 20 درصد از مجرمان پس از این اقدام خودکشی کرده اند. در 47 درصد موراد آزار دهنده شوهر، 26 درصد پسر و 13 درصد شریک زندگی آن‌ها بوده است. بسیاری معتقند برخورد با مجرمان هرگز با عدالت اجرا نشده است. گفته می‎شود منع تعقیب مجرمان در این کشور به سختی صادر می‌شود. هم اکنون 126 نفر درحال گذراندن حبس در سیستم قضایی یونانی هستند. 42 درصد آنها به دلیل بکارگیری خشونت فیزیکی، 36 درصد تجاوز به عنف، 17 درصد برای تهدید، 3 درصد به دلیل سوء استفادهای فردی و 1.6 درصد مربوط به توهین خانگی است. شایع ترین خشونت علیه زنان یونان در محیط خانواده صورت گرفته است. در محیط های کاری زنان نیز 13 مورد آزار و اذیت صورت گرفته است.

منبع: سایت In.gr

لینک: https://www.in.gr/2023/11/25/life/woman/pagkosmia-imera-gia-tin-eksaleipsi-tis-vias-kata-ton-gynaikon-mia-stis-treis-kakopoieitai

کد خبر 18328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =