اجرای "برنامه توسعه ظرفیت های دانشگاه ها در گرجستان" با حمایت و تأمین مالی سفارت آمریکا

اجرای "برنامه توسعه ظرفیت های دانشگاهها" در گرجستان آغاز شده است

اجرای "برنامه توسعه ظرفیت های دانشگاهها" در گرجستان آغاز شده است و در همین رابطه مراسمی با حضور نودار پاپوکاشویلی معاون وزیر آموزش، علوم و جوانان گرجستان در هتل "پاراگراف" تفلیس برگزار شد . نودار پاپوکاشویلی خطاب به حضار گفت که پروژه‌های مشابه برای تقویت فرصت‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های گرجستان، بهبود کیفیت ساختارها، فرآیندها و نتایج تحقیقاتی آن‌ها مهم است. آلن پِرسِل، معاون سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایالات متحده آمریکا در گرجستان نیز سخنرانی خوشامدگویی به مهمانان ارائه کرد.در این مراسم همچنین کارشناسان آموزش عالی دعوت شده از آمریکا، اروپا و بریتانیا، روسای دانشگاه های دولتی و خصوصی شرکت کننده در برنامه، فارغ التحصیلان برنامه و نمایندگان سفارت آمریکا حضور داشتند.

"برنامه توسعه ظرفیت های دانشگاه ها(UCBP)" ابتکاری است که توسط سفارت ایالات متحده آمریکا در گرجستان حمایت می شود. هدف این برنامه تقویت ظرفیت‌های مدیریت تحقیقات و دفاتر توسعه در موسسات آموزش عالی گرجستان است که به نوبه خود به رشد مشارکت موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی در بهبود وضعیت اقتصادی گرجستان کمک خواهد کرد.

این برنامه توسط شوراهای آمریکایی آموزش بین المللی با همکاری شورای ملی مدیران تحقیقات دانشگاهی آمریکا (NCURA) مدیریت می شود و در چهار مرحله اجرا خواهد شد: نیازسنجی و کارگاه آموزشی "همکاری تحقیقاتی ایالات متحده و گرجستان"؛ برگزاری مجموعه ای از وبینارها برای شرکت کنندگان در برنامه؛ دوره آموزشی در آمریکا و بازدید کارشناسان آمریکایی.

تاریخ: 2024/02/14

https://mes.gov.ge/content.php?id=13698&lang=geo

کد خبر 18557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =