نظرسنجی سازمان گردشگری تایلند نشان دهنده افزایش قابل توجه هزینه گردشگران است

بر اساس نظرسنجی اخیر سازمان گردشگری تایلند (TAT)، متوسط ​​هزینه هر سفر در سال 2023 به 52,453 بات افزایش یافته است که در مقایسه با 47,304 بات در سال 2022 و 41,764 بات قبل از شروع پاندمی کرونا، نشان دهنده افزایش قابل توجهی است.

نکات کلیدی:

  • متوسط ​​هزینه هر سفر در سال 2023 به 52,453 بات افزایش یافته است.
  • اقامت در هتل ها و اقامتگاه های لوکس تر به دلیل افزایش قیمت بلیط هواپیما، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
  • علیرغم افزایش هزینه ها، تعداد گردشگران خارجی که از غذاهای خیابانی استفاده می کنند افزایش یافته است.
  • سازمان گردشگری تایلند قصد دارد برای جذب گردشگران بیشتر، از رسانه های اجتماعی به طور موثرتر استفاده کند.

جزئیات:

بر اساس نظرسنجی اخیر سازمان گردشگری تایلند (TAT)، متوسط ​​هزینه هر سفر در سال 2023 به 52,453 بات افزایش یافته است که در مقایسه با 47,304 بات در سال 2022 و 41,764 بات قبل از شروع پاندمی کرونا، نشان دهنده افزایش قابل توجهی است.

افزایش هزینه اقامت:

  • هزینه اقامت به طور متوسط ​​از 18,451 بات قبل از پاندمی و 19,235 بات در سال 2022 به 23,518 بات در سال 2023 افزایش یافته است.
  • افزایش قیمت بلیط هواپیما، گردشگران را به سمت اقامت در هتل ها و اقامتگاه های لوکس تر سوق داده است.

تغییر در انتخاب غذا:

  • علیرغم افزایش هزینه ها، تعداد گردشگرانی که از غذاهای خیابانی استفاده می کنند از 63% در سال 2019 به 77.3% در سال 2023 افزایش یافته است.
  • این امر به دلیل مقرون به صرفه بودن غذاهای خیابانی، منجر به کاهش هزینه غذا و نوشیدنی به طور متوسط ​​از 5,875 بات در سال 2019 به 4,094 بات در سال 2023 شده است.

تمرکز بر روی رسانه های اجتماعی:

  • بخش دیجیتال سازمان گردشگری تایلند برای سال 2024 حدود 180 میلیون بات بودجه درخواست کرده است.
  • این سازمان قصد دارد از این بودجه برای استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک و فیسبوک برای جذب گردشگران بیشتر به تایلند استفاده کند.

آمار دنبال کنندگان:

  • تا سال 2023، سازمان گردشگری تایلند بیش از 6.4 میلیون دنبال کننده در حساب رسمی خود در لاین، 2.6 میلیون دنبال کننده در فیسبوک و 201,456 دنبال کننده در اینستاگرام داشته است.
  • تیک تاک با رشد 97.2 درصدی در سال 2022-2023، به عنوان سریعترین پلتفرم در حال رشد شناخته شده است و تعداد دنبال کنندگان آن به 30,000 نفر رسیده است.

نتیجه:

صنعت گردشگری تایلند در حال بهبودی از پاندمی کرونا است و شاهد افزایش هزینه گردشگران و تغییر در انتخاب های آنها هستیم. سازمان گردشگری تایلند با تمرکز بر روی رسانه های اجتماعی، قصد دارد تا در جذب گردشگران بیشتر به این کشور موفق عمل کند.

منبع:  https://www.bangkokpost.com/business/general/2753824/tat-survey-notes-spending-surge

کد خبر 18735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =