آقای حاجیداکیس وزیر دارایی و خانم زاخاراکی وزیر انسجام اجتماعی و خانواده، طی سخنانی در یک نشست خبری تدابیر دولت برای پشتیبانی از والدین بمنظور افزایش جمعیت و رشد نرخ زاد و ولد را اعلام کردند.

اقدامات دولت یونان برای افزایش جمعیت

آقای حاجیداکیس وزیر دارایی و خانم زاخاراکی وزیر انسجام اجتماعی و خانواده، طی سخنانی در یک نشست خبری تدابیر دولت برای پشتیبانی از والدین بمنظور افزایش جمعیت و رشد نرخ زاد و ولد را اعلام کردند. خانم زاخاراکی اعلام کرد کمک هزینه تولد به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. کمک هزینه تولد از مبلغ 2 هزار یورو به 2400 یورو برای فرزند اول، 2700 یورو برای فرزند دوم، 3000 یورو برای فزند سوم و 3500 یورو برای فرزند چهارم و به بالا تعیین شده است.

از سوی دیگر آقای حاجیداکیس تدابیر دولت برای پشتیبانی از والدین جدید را به شرح زیر اعلام کرد:

- افزایش 1000 یورویی سقف درآمد معاف از مالیات برای خانواده های دارای فرزند.

- افزایش کمک هزینه زایمان برای دارندگان مشاغل آزاد و کشاورزان.

- افزایش سقف درآمد برای دریافت یارانه سوخت گرمایش، از 3000 به 5000 یورو برای هر فرزند.

- تخفیف ویژه قبوض برق برای خانواده های چند فرزندی.

- افزایش کمک هزینه فرزند کارکنان دولتی

آقای میچوتاکیس نخست وزیر طی پیامی در «ایکس» تصریح نمود پشتیبانی از خانواده های دارای فرزند، اولویت اصلی دولت است و به همین منظور کمک هزینه تولد را افزایش می دهیم.  احزاب سیاسی تدابیر دولت را ناچیز ارزیابی کردند. حزب ائتلاف چپ از «تمسخر جامعه و تدابیر اعلام شده از سال گذشته» سخن گفت و خواستار اقدامات اساسی جهت مقابله با مسئله بزرگ کاهش جمعیت شد. حزب پاسوک- جنبش تغییر اقدامات دولت را تدابیر کوتاه مدت توصیف کرد و خواستار اجرای سیاست بلند مدت برای تقویت مالی خانواده های دارای فرزند از طریق افزایش قابل توجه معافیت های مالیاتی، پشتیبانی از مادران شاغل و ایجاد زیرساخت های لازم اجتماعی برای نگهداری و تربیت کودکان شد.

منبع: کاتی مرینی 22 ژانویه 2024

https://www.kathimerini.gr/politics/562842043/metra-stirixis-gia-tis-nees-oikogeneies-ayxanetai-eos-1-500-eyro-to-epidoma-gennisis/

کد خبر 18923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =