بودجه برای دانشجویان در چارچوب برنامه آموزشی "آموزش زبان گرجی" دو برابر شده است

بودجه دانشجویان با بورسیه دولتی پذیرفته شده در برنامه آموزش زبان گرجی (1+4) دو برابر شده است

بر اساس تصمیم وزیر آموزش، علوم و جوانان گرجستان،  از سال تحصیلی 2024-2025، بودجه دانشجویان با بورسیه دولتی پذیرفته شده در برنامه آموزش زبان گرجی (1+4) دو برابر شده است. هر سال به جای ۱۰۰ دانشجوی ارمنی‌زبان و ۱۰۰ دانشجوی آذربایجانی‌زبان از هر اقلیت قومی ۲۰۰ دانشجو تامین مالی می‌شود. لازم به ذکر است که بودجه دانشجوی شرکت کننده در برنامه آموزشی "۴+۱" بر اساس نتایج آزمون زبان آذربایجانی و ارمنی، 450 هزار لاری است و هر ساله میزان بودجه افزایش می یابد.

یکی از اولویت های اصلی وزارت آموزش، علوم و جوانان گرجستان، افزایش دسترسی به آموزش برای نمایندگان اقلیت های قومی است. دوبرابر شدن حجم بورسیه دانشجویان در چارچوب برنامه آموزشی «1+4» به افزایش دسترسی به آموزش کمک خواهد کرد.

قابل ذکر است که برنامه آموزشی «1+4» برای متقاضیان اقلیت های قومی در چارچوب یک سیاست ترجیحی خاص اجرا می شود که به آنها فرصت می دهد قبل از آغاز تحصیل در یک برنامه آموزشی خاص، دانش زبان گرجی را بهبود بخشند و تقویت نمایند. به ویژه دانشجویان از اقلیت های قومی بر اساس قبولی در آزمون مهارت های عمومی به زبان مادری خود می توانند در دانشگاه های مورد نظر در چارچوب برنامه آموزشی «1+4» تحصیل کنند. دانشجویان برای تحصیل در برنامه آموزش زبان گرجی تامین مالی می شوند که پس از اتمام آن در همان موسسه آموزش عالی در برنامه آموزشی انتخابی خود را می توانند  ادامه تحصیل کنند.

https://1tv.ge/news/qartuli-enis-momzadebis-saganmanatleblo-programis-farglebshi-studentta-dafinansebis-moculoba-gaormagda/

کد خبر 18933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =