 اتحادیه اروپا تساوی جنسیتی را "ترویج" می کند/ پروژه ابتکار رسانه ای مدافع جنسیت در لبنان

https://al-akhbar.com/Images/ArticleImages/202424202442883638426750828837122.jpg

فراخوان برای برابری جنسیتی در اتحادیه اروپا مسیر جدیدی را در پیش گرفته است و بر کلام، اصطلاحات، واژگان و جملات تأثیر می گذارد تا استفاده از هر کلمه یا عبارتی که ممکن است به تبعیض جنسیتی خاص، و سوگیری علیه زنان یا برتری مردان دلالت کند، اجتناب شود. اکنون زبانی بی طرف از نظر جنسیت و برابری زبانی و مفهومی مطلق لازم است.

در روزهای اخیر، مطبوعات انگلیسی اطلاعاتی مربوط به سال 2019 را کشف کردند که توسط موسسه اروپایی برابری جنسیتی تهیه شده بود، که خود را به عنوان یک نهاد مستقل وابسته به اتحادیه اروپا که هدف آن ترویج برابری جنسیتی در اتحادیه است، تعریف می کند. شواهدی که توسط روزنامه سان SUN بیان شد، این اطلاعات با حمله تند تعدادی از نمایندگان فعلی و سابق بریتانیا مواجه شد.

در این فراخوان آمده بود، نباید از اصطلاحات خاصی که تفاوت های جنسیتی را تقویت میکند استفاده کرد. از جمله کلمه "زن" و "مرد" چرا که مرد به معنی فردی است که مسؤولیت خانواده را تقبل میکند و بیرون از خانه کار میکند. همچنین ملاحظات این فراخوان تا حدی است که دعوت به اجتناب استفاده از شکلک ها در بستر های فضای مجازی می نماید. چرا که بعضی شکلک ها زن یا مرد را کلیشه سازی میکنند، و این مخالف برابری جنسیتی محسوب میشود.

ملاحظه:

در ادامه زمینه برابری جنسیتی، سازمان ملل در روزهای گذشته پروژه ای به عنوان "Gender champions media initiative" را در بیروت و با همکاری چند گروه از جمله شبکه "ام تی وی" (که مخالف محور مقاومت است) و روزنامه الکترونیکی "المدن" (مخالف محور مقاومت) و سایت "رصیف" و "النشره" و گروه های دیگر که همه مخالف محور مقاومت هستند، برگزار کرد. برخی از اهداف این پروژه عبارت است از:

سیاست برابری حقوقی

ترویج برابری در اشتغال

عدم تبعیض بر اساس جنسیت

سیاست حفاظت از آزار و اذیت

مرخصی زایمان و پدری

برخورد با انسان به عنوان یک گونه و نه به عنوان یک جنسیت

لقاء حول "الإعلام وتعزیز المساواة بین الجنسین"

الاتحاد الأوروبی: لغة معقّمة «تعزّز» المساواة الجندریّة

کد خبر 19041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =