بر اساس گزارش مرکز بین المللی حمایت از هنر و صنایع دستی تایلند (SACICT)، صادرات صنایع دستی تایلند در سال ۲۰۲۳ به ۳۴۰،۸۲۰ میلیون بات (۹.۳ میلیارد دلار آمریکا) رسید. پنج محصول با بالاترین ارزش صادراتی به ترتیب عبارتند از: زیورآلات طلا به ارزش ۹۱،۱۶۱ میلیون بات (۲.۵ میلیارد دلار)، نقره (۱.۵ میلیارد دلار)، مبلمان و قطعات آن (۱.۳ میلیارد دلار)، تجهیزات مسافرتی (۶۲۶ میلیون دلار) و نساجی (۴۸۲ میلیون دلار).
ایالات متحده با ارزش ۹۴،۲۱۳ میلیون بات (۲.۶ میلیارد دلار) بزرگترین بازار صادراتی برای محصولات صنایع دستی است و پس از آن هنگ کنگ (۷۲۹ میلیون دلار)، ژاپن (۵۷۸ میلیون دلار)، آلمان (۵۴۹ میلیون دلار) و انگلستان (۴۴۵ میلیون دلار) قرار دارند.
کانال های بازاریابی SACICT هم به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن SACICT Shop و هم به صورت آفلاین مانند نمایشگاه های تجاری "یک محصول، یک روستا" (OTOP) در دسترس میباشند.
منبع : https://www.thaipost.net/economy-news/211376/
نظر شما