وزارت میراث و گردشگری سلطنت عمان نسخه محلی کتاب "صحنه های تدفین در اوایل عصر مفرغ و مراسم تشییع جنازه در شبه جزیره عمان" توسط پروفسور کیمبرلی دی ویلیامز را منتشر کرد.

انتشار کتاب

«صحنه های تدفین در اوایل عصر برنز در شبه جزیره عمان»

انتشار کتاب «صحنه های تدفین در اوایل عصر برنز در شبه جزیره عمان»

وزارت میراث و گردشگری سلطنت عمان نسخه محلی کتاب "صحنه های تدفین در اوایل عصر مفرغ و مراسم تشییع جنازه در شبه جزیره عمان" توسط پروفسور کیمبرلی دی ویلیامز را منتشر کرد.

 این نسخه دوازدهم از مجموعه میراث باستان شناسی در کشور عمان است که توسط وزارت میراث و گردشگری با همکاری انتشارات Archaeopres در آکسفورد، بریتانیا صادر شده است.

باستان شناس تخصصی مقبره ها و تشییع جنازه پروفسور کیمبرلی دی ویلیامز در این کتاب که به زبان انگلیسی ارائه شده،  تجزیه و تحلیل جامعی از شیوه های تدفین باستانی در سلطنت عمان، و مقبره های شگفت انگیز عصر برنز  و طرح های آنها را  که هنوز هم شکل‌های منحصربه‌ فرد خود را حفظ کرده و به ترسیم چشم‌انداز فرهنگی آیین‌های تدفین در آن دوران در کشور عمان کمک می‌کند را برجسته می کند.

نویسنده در تکمیل این کتاب بر تجربه تحقیقاتی گسترده و کار میدانی تخصصی خود در محوطه های باستانی مختلف در سلطنت عمان با همکاری وزارت میراث و گردشگری و دانشگاه سلطان قابوس تکیه کرده است.

پروفسور ویلیامز از طریق کتاب خود به مطالعه راه ها و روش های ساخت مقبره های عصر برنز، کاربردهای تدفین و اهمیت فرهنگی آنها پرداخته است. کار او ترکیبی از مهارت‌های معماری، شیوه‌های آیینی، و سیستم‌های اعتقادی را که مشخصه آن دوران بود را آشکار کرد.

همانطور که این تحقیق، روش‌ها، آیین‌ها و شیوه‌های مختلف مرتبط با نظام‌های این جوامع باستانی و تفاوت‌هایی را که این جوامع را از دوره‌های زمانی مختلف متمایز کرده را تبیین می کند.

این نشریه مرجع مهم علمی و دایره المعارفی پیشرو به نوبه خود به شمار می رود. این کتاب جنبه‌ها و داده‌های مختلف مربوط به آیین‌های تدفین را توضیح داده  و همچنین محتوای آن همه بناهای تدفین شناخته‌شده از عصر اولیه برنز در سلطنت عمان را مستند می سازد. و شامل سوابق دقیقی از بقایای اسکلت ها و اشیای قبر است که آن را به عنوان یک امر ضروری، قابل اعتماد و مرجع جامع برای تحقیقات آینده و برای محققانی که تاریخ سلطنت عمان را در ادوار مختلف مطالعه می کنند، ضروری می نماید.

این کتاب همچنین به عنوان قطب نما و نقطه شروع برای دانشجویان میراث و آثار باستانی، متخصصان و علاقه مندان بوده و شامل یک مقدمه علمی قانع کننده از اطلاعات ارزشمند باستان شناسی تدفین و دیدگاه آن از جنبه های زندگی ماقبل تاریخ است

با توجه به بیوگرافی نویسنده کتاب، خانم کیمبرلی دی. ویلیامز، او یک محقق برجسته و یکی از برجسته ترین باستان شناسان جهان است. او دانشیار و رئیس گروه انسان شناسی در دانشگاه تمپل در فیلادلفیا، ایالات متحده آمریکا است . تحقیقات، مطالعات و نوشته های تخصصی باستان شناسی او به موضوعات ژنتیک، زیست باستان شناسی و باستان شناسی تدفین می پردازد.

پروفسور ویلیامز همچنین در سال ۲۰۰۸، زمانی که حفاری های بسیاری از بناهای تدفین در استان های مختلف سلطان نشین عمان از شمال تا جنوب آن انجام داده و  علاوه بر آن زمان به عنوان استاد مدعو در دانشگاه سلطان قابوس در کار تحقیقاتی و مطالعات تخصصی خود بر سلطنت عمان تمرکز کرده است.

https://www.omandaily.om/ثقافة/na/التراث-والسیاحة-تصدر-مشاهد-الدفن-فی-العصر-البرونزی-المبکر-بشبه-الجزیرة-العمانیة

کد خبر 20574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =