ارتقای وضعیت مراکز باستان‌شناسی آتن در اولویت وزارت فرهنگ یونان

وزارت فرهنگ یونان با هدف بهبود تجربه بازدیدکنندگان و تقویت گردشگری فرهنگی، پروژه ارتقای عملکردی و زیبایی‌شناختی سایت‌های باستان‌شناسی آتن را آغاز کرده است.

ارتقای عملکردی و زیبایی‌شناختی سایت‌های باستان‌شناسی شهر آتن از اولویت‌های وزارت فرهنگ یونان است. پس از انجام مطالعات و بررسی‌های لازم، نوبت به محوطه باستانی آگورا خواهد رسید. وزارت فرهنگ از طریق اداره آثار باستانی شهر آتن، به عنوان بخشی از سیاست خود برای بهبود خدمات ارائه‌شده به بازدیدکنندگان و ارتقای تجربه آنان، به بهبود زیرساخت‌ها، امکانات خدمات عمومی و تجهیزات شهری در آتن ادامه می‌دهد. این پروژه به ارتقای کلی سایت باستان‌شناسی با تمرکز بر ایجاد دروازه ورودی و خروجی جدید و دسترسی به مرکز تاریخی منجر خواهد شد.

این اقدام از طریق صندوق بازیابی و تاب‌آوری و با هدف تقویت تجربه بازدیدکنندگان و بهبود خدمات هزاران بازدیدکننده از سایت‌های باستان‌شناسی آتن انجام می‌شود. برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای این منطقه باستانی، به ارتقای کامل امکانات خدمات عمومی و تأمین نیازهای ویژه اختصاص دارد. این اقدامات به طور قاطع و اجتناب‌ناپذیر در راستای استراتژی دسترسی جهانی به سایت‌های باستان‌شناسی و تضمین شرایط لازم برای تقویت "اقتصاد نقره‌ای" در حوزه گردشگری فرهنگی خواهد بود.

وضعیت کنونی محوطه باستانی آگورا نشان‌دهنده مشکلات عملکردی و زیبایی‌شناختی است. به‌عنوان مثال، از چهار دروازه ورودی این سایت برای صدور بلیط، امروزه تنها ورودی اصلی باز است.

منبع: naftemporiki 

https://www.naftemporiki.gr/culture/museums/1729559/leitoyrgiki-kai-aisthitiki-anavathmisi-tis-archaias-agoras-ton-athinon

کد خبر 20866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =