وضعیت استفاده از اینترنت در گرجستان سه ماهه اخیر

اداره ملی آمار گرجستان- در سه ماه گذشته، اهداف استفاده از اینترنت عمدتاً شبکه های اجتماعی، استفاده از بانک اینترنتی و جستجوی اطلاعات در مورد مسائل بهداشتی بوده است.

بر اساس داده های اداره ملی آمار گرجستان، بر اساس نتایج بررسی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در خانوارها در سال ۲۰۲۴، ۹۱.۵ درصد خانواده هایی که  از اینترنت برخوردار هستند نسبت به سال قبل ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار، سهم خانوارهای مجهز به اینترنت در سکونتگاه‌های شهری ۱.۴ درصد و در سکونتگاه‌های روستایی ۴.۱ درصد افزایش یافته و به ۹۴.۵ و ۸۷.۵ درصد رسیده است. بر اساس تفکیک مناطق، بالاترین نرخ ها در آجارا و تفلیس ثبت شده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۸۴.۸ درصد از جمعیت شش ساله و بالاتر در سه ماه گذشته از اینترنت استفاده کرده اند که نسبت به سال قبل ۲.۱ درصد افزایش داشته است.از جمعیت ۱۵ ساله و بالاتر که در سه ماه گذشته از اینترنت استفاده کرده اند، ۹۴.۸ درصد هر روز از اینترنت استفاده می کنند، ۴.۴ درصد حداقل یک بار در هفته اما نه هر روز از اینترنت استفاده می کنند و ۰.۷ درصد از اینترنت  کمتر از یک بار در هفته استفاده می کنند.

در میان جمعیت ۱۵ ساله و بالاترکه در سه ماه گذشته از اینترنت استفاده کرده اند، اهداف اصلی استفاده از اینترنت عبارتند از: تماس اینترنتی (صوتی/تصویری) (۹۴.۷%)، استفاده از شبکه های اجتماعی (۹۴.۶%)، استفاده از بانک اینترنتی (۵۰.۴%)، جستجوی اطلاعات در مورد مسائل سلامت (۴۷.۲%)، مطالعه اخبار/روزنامه ها/مجلات آنلاین (۴۶.۶%)، جستجوی اطلاعات در مورد کالاها و خدمات (۴۳.۱%) دریافت/ارسال ایمیل (۳۷.۹%)، محصولات نرم افزاری (به جز بازی ها) دانلود (۱۵.۵%) و جستجوی و/یا درخواست کار (۱۱.۸%).

۹۹.۵ درصد از کاربران ۱۵ ساله و بالاتر اینترنت در سه ماه گذشته از دستگاه تلفن همراه (تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت و غیره) برای اتصال به اینترنت بی سیم استفاده کرده اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۷.۶ درصد خانوارها مجهز به رایانه هستند. شاخص مذکور در سکونتگاه های شهری ۶۶.۲ درصد و در سکونتگاه های روستایی ۴۵.۸ درصد بوده است.۴۹.۸ درصد از جمعیت ۶ ساله و بالاتر در ۳ ماه گذشته از رایانه استفاده کرده اند. بر اساس گروه های سنی، بیشترین سهم کاربران رایانه در جمعیت ۱۴-۶ ساله و به میزان ۸۵.۲ درصد بوده است.۷۲.۹ درصد از کاربران رایانه ۱۵ ساله و بالاتر هر روز یا تقریباً هر روز در ۳ ماه گذشته، ۱۷.۹ درصد - حداقل یک بار در هفته  از رایانه استفاده کرده اند.

بر اساس نظرسنجی، ۹۰.۸ درصد از جمعیت ۶ ساله و بالاتر صاحب تلفن همراه هستند که نسبت به سال قبل ۱.۰ درصد افزایش داشته است.

منبع:

https://۱tv.ge/news/saqstati-bolo-sam-tveshi-internetis-gamoyenebis-miznebs-dziritadad-warmoadgenda-socialuri-qselebi-internet-bankingit-sargebloba-da-janmrtelobis-sakitkhebze-informaciis-modzieba/

کد خبر 21179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =