بزرگترین موسسه فرهنگی جهان، گوگل، بستر خود را به کاخ -موزه دادیانی اختصاص داده است. نمایشگاه با عنوان "گنجینه کاخ دادیانی" ساعت ۱ بامداد روز ۶ ژانویه بربستر گوگل بارگذاری شد.


بزرگترین موسسه فرهنگی جهان، گوگل، بستر خود را به کاخ -موزه دادیانی اختصاص داده است. نمایشگاه با عنوان "گنجینه کاخ دادیانی" ساعت ۱ بامداد روز ۶ ژانویه بربستر گوگل بارگذاری شد. در این فرآیند ماری خارایشویلی،نماینده هیئت امنای موزه حضور داشت و هماهنگی می کرد. با گفته نماینده هیئت امنای موزه این نمایشگاه مفهومی دوگانه دارد:معرفی تاریخ و فرهنگ غنی گرجستان و نشان دادن به جهانیان بنیان های تاریخی وحدت سرزمینی کشورمان از زبان و واقعیت های فرهنگی.در میان اشیاء های این نمایشگاه، بازدیدکنندگان شمایل های طلای گرانبهای ایلوری و موکوی که با کتیبه های گرجی و نام شخصیت های تاریخی گرجستان تزئین شده ، قابل مشاهده خواهند بود.
کاخ دادیانی گرجستان از کاخ های قدیمی در گرجستان است که متعلق به خانواده دادیانی است. در حال حاضر این کاخ از موزه های با ارزش گرجستان در زوگدیدی محسوب می شود.زوگدیدی از شهرهای گرجستان واقع در استان تاریخی سامِگرلو(مینگرلیا) در غرب این کشور است. شهر زوگدیدی در شمال غربی استان سامگرلو جای دارد. زوگدیدی مرکز منطقه  سامگرلو-زمو سوانتی است که دو استان تاریخی سامگرلو و سِوانتی را در برگرفته است.کاخ دادیانی در شهر زوگدیدی در گرجستان واقع شده است. زوگدیدی یکی از شهرهای کشور گرجستان است که در مسیر رسیدن به باتومی و شهر مستیا قرار گرفته است. در اوایل سال ۱۸۴۸، شاهزاده سامگرلو، دیوید دادیانی، مهمانان خود را به بازدید از مجموعه باستان شناسی نوکالاکوی (Nokalakevi) و مجموعه شخصی هنری خودش در کاخ دادیانی دعوت کرد. برخی از آثار موجود در این مجموعه توسط خود شاهزاده دیوید دادیانی در مجموعه باستانی نوکالاکوی کشف شده بود و بعضی از آنها از مجموعه داران آثار هنری و باستانی خریداری شده بود. مهمترین حفاری باستان شناسی دیوید دادیانی، تحقیق از مجموعه باستان شناسی نوکالاکوی بود که به نام آرشاپولیس در دوران باستان شناخته می شود.کاخ دادیانی گرجستان در سال ۱۹۲۱ توسط آکاکی چنتوریا به موزه تبدیل شده است و شامل ۴۱۰۰۰ اثر هنری و باستانی از ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا قرن نوزدهم میلادی می باشد. مهم ترین و با ارزش ترین این آثار پیراهن حضرت مریم و ماسک ناپلئون بناپارت است.

https://sputnik-georgia.com/culture/۲۰۲۱۰۱۰۶/۲۵۰۵۴۹۴۵۱/Google-dadianebissasaxleebis-saganZuri.html
 

کد خبر 3681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =