روز سه شنبه مورخ ۲۳/۱۰/۱۳۹۹خبر" درگیری میان مسلمانان اهل تسنن و مسیحیان ارتدکس گرجستان در منطقه آجارا روستای "بوکناری"رسانه ای شد و این موضوع به سرعت به سر تیتر خبرهای روز تبدیل شد و انعکاس گسترده ای پیدا کرد و با موضع گیری های مقامات گرجستان پیرامون این موضوع همراه شد

  روزسه شنبه مورخ ۲۳/۱۰/۱۳۹۹خبر" درگیری میان مسلمانان اهل تسنن و مسیحیان ارتدکس گرجستان در منطقه آجارا روستای "بوکناری"رسانه ای شد و این موضوع به سرعت به سر تیتر خبرهای روز تبدیل شد و انعکاس گسترده ای پیدا کرد و با موضع گیری های مقامات گرجستان پیرامون این موضوع همراه شد . ساکنین روستای "بوکناری" از نظر مذهبی هم مسلمانان سنی مذهب هستند و هم مسیحیان ارتدکس  بر اساس گزارش رسانه ای  به نقل از بخشداری چوخاتائوری گوریا،  اعلام شد روز سه شنبه ۲۳دی۹۹ساکنین مسلمان و مسیحی روستای  "بوکناری"  به دلایل اختلافات مذهبی باهم درگیر شدند و علت درگیری را درخواست برگزاری آزاد نماز جماعت و ساخت مناره و نصب یک سیستم تقویت صدا بر روی خانه ای که به عنوان حسینیه استفاده می شود از سوی مسلمانان محلی  و ممانعت مسیحیان گرجی  اعلام شد. 
مسیحیان ارتدکس محلی به این تلویزیون گفتند که آنها کاری با نماز خواندن مسلمانان ندارند، اما با ساخت مسجد مخالفت هستند و آنها نمی خواهند صدای اذان در این روستا شنیده شود. مفتی کبولتی و چوخاتائوری آقای اصلان بریدزه به روستای بوکناری سفر نموده و با مسلمانان محلی ملاقات کرده بود. وی گفت که نماز جمعه به صورت هفتگی برگزار می شود و برگزاری نماز جمعه هیچ مشکلی برای کسی ایجاد نمی کند، مفتی همچنین توضیح می دهد که هیچ برنامه ای برای ساخت یک مناره و نصب سیستم تقویت صدا وجود ندارد. آنها می گویند، که مسجد روستای مجاز ۱۰-۱۵ دقیقه از روستای بوکناری فاصله دارد مومنان مسلمان می توانند آنجا  نماز بخوانند و از طرفی خاطر نشان می کنند در روستاهای دیگر  نیز مساجد وجود دارد می توانند برای خواندن نماز جماعت آنجا بروند  برای حل این مسئله قرار بود جلسه ای بین طرفین در شهرداری چوخاتائوری برگزار شود، اما ساکنین این روستا به آنجا نرفتند. آقای ایراکلی کوچاوا ، شهردار  چوخاتائوری می گوید که وی به طور فعال در روند مذاکرات شرکت دارد و حد اقل ۷ دیدار بین طرفین انجام داده است.


https://www.youtube.com/watch?v=WbA۸ekmvi۸I
 

کد خبر 3686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =