نقش جوانان آفریقای‌جنوبی در دوران پس از آپارتاید

در جهانی که با ملی‌گرایی کوته بینانه فزاینده، افراط گرایی، فرقه گرایی، جنگ با مهاجران از کشورهای جهان‌سوم، تعرفه‌های تجاری، حمایت گرایی و دیوارکشی روبرو است.

در جهانی که با ملی‌گرایی کوته بینانه فزاینده، افراط گرایی، فرقه گرایی، جنگ با مهاجران از کشورهای جهان‌سوم، تعرفه‌های تجاری، حمایت گرایی و دیوارکشی روبرو است، ابتکاراتی مانند تشکیل مجمع جوانان الشرق که به دنبال ایجاد شبکه هایی از جوانان برای یافتن راه حل هایی برای رسیدگی به چالش‌های پیچیده سیاسی در خاورمیانه، شمال آفریقا و آفریقای جنوبی است، باید مورد حمایت قرار گیرند. به خصوص، از الشرق به خاطر این که کیپ تاون، دروازه دیرین استعمارگران و غرب برای ورود به آفریقای جنوبی، را برای تاسیس مجمع خود انتخاب کرده است، تشکر می کنیم.

در سراسر جهان، جایی که به نظر می رسد جریان راست افراطی در ایالات متحده و بیشتر اروپا جریان انتخاباتی ایجاد می کند، ما، به عنوان ملت‌هایی در حال توسعه، باید به این اقدامات راهبردی که به دنبال اتحاد جوانان مترقی در انجام فعالیت‌ها و چالش‌های ژئوپلیتیک هستند، اهمیت دهیم.

در طول سال های آغازین دموکراسی ما، آفریقای جنوبی در سطح ملی به روایت گری نقش جوامع در مبارزه با ظلم پرداختند.

کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC)، با تمام نقایصی که داشت، تلاش کرد تا داستان‌های جوانان، به خصوص نسل‌های مختلف از دهه چهل تا دهه ۸۰ را به صورت‌های گوناگون روایت کند. ما از داستان مشارکت جوانان از جوامع مختلف در کیپ غربی الهام گرفته ایم که آپارتاید سعی در تقسیم بندی آنها بر اساس نژاد داشت.

امروز، نسل جوان ما باید به این گنجینه غنی کمک کنند. همانطور که فرآیندهایی مانند کمیسیون حقیقت و آشتی ناکافی بود، ما باید به دستاوردهای جوانان در شکل دادن به سیاست ها و ارائه خدمات از سال ۱۹۹۴ اعتماد کنیم. ما همچنان بر سیاست‌های مربوط به آموزش رایگان فقرا، نمایندگی جوانان در ساختارهای تصمیم‌گیری، و همچنین در سیاست‌های خارجی، نظیر تحریم، عدم سرمایه گذاری و تحریم ها ([۱]BDS) علیه اسرائیل و سایر جنبش‌های همبستگی اثر می‌گذاریم.

کمپین تحریم، عدم سرمایه گذاری و تحریم نمونه‌ای از این نوع کمپین‌های بین المللی است که بیشتر توسط جوانان اداره می‌شود و در آن، جوانان نقش مهمی در ایجاد همبستگی با جوانان فلسطین ایفا می‌کنند. نسل ما در آفریقای جنوبی باید برای پیگیری دولت‌هایی که به‌طورخاص، به نیازهای جوانان پاسخ می‌دهند، به جوانان در سراسر جهان، به ویژه، جوانان خاورمیانه و شمال آفریقا، بپیوندد.

داستان محمد بوعزیزی، فروشنده خیابانی تونسی، داستان بسیاری از جوانان در سراسر جهان و به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. این داستان جوانی است که سعی می کند زندگی خود را تأمین کند، فقر را شکست دهد و اطمینان حاصل کند که خواهر و برادرشان زندگی بهتری دارند.

امروز، همانطور که مردم خاورمیانه و شمال آفریقا به مبارزه با نسل قدیمی رهبران ادامه می دهند که لزوماً مایل نیستند قدرت و نفوذ خود را کنار بگذارند، ما نیز در قاره آفریقا که دارای همان چالش هستیم، باید اطمینان حاصل کنیم که به جوانان فرصت داده می شود تا مسئولیت‌های حساس و کلیدی را نیز بر عهده بگیرند. جوانان امروز نه تنها رهبران فردا، بلکه رهبران امروز نیز هستند!

درست مانند ما که "برای تأمین زندگی" خود تلاش می‌کنیم، جوانان هر روز باید در مبارزه با فقر و بیکاری پیشرو باشند. به طور مداوم، جوانان باید با وسوسه سوءمصرف موادمخدر و الکل مبارزه کنند، و در عین حال، دیگران را نیز تشویق کنند که تسلیم چنین وسوسه‌هایی نشوند. دختران جوان باید مراقب باشند که علی رغم مخالفت سیستم با آنها، مجبور به عبور از مسیر نامطمئن آموزش هستند، و در عین حال، اغلب باید همسری که فحّاش و بددهن است را از خود دور کنند.

داستان احد تمیمی[۲] فلسطینی باید داستان همه دختران جوانی باشد که در سراسر جهان از ستم رنج می برند. اگر دختری جوان، به نام احد، بتواند در برابر سربازان ارتشی قدرتمند اما بی‌رحم بایستد، پس سایر دختران جوان نیز باید شهامت داشته باشند و در برابر سواستفاده هایی که همه مردان بددهن علیه آنها انجام داده‌اند، بایستند.

دنیایی که جوانان امروز می سازند، دنیایی است که کودکان ما فردا به ارث می برند و بنابراین، مسائل مربوط به آموزش، مبارزه با سواستفاده، مبارزه با سومصرف مواد مخدر، مقابله با بیکاری و فقر جوانان از طریق ایجاد فرصت ها و همچنین سرمایه گذاری در شرکت های کوچک و متوسط که توسط جوانان اداره می شود، بسیار حیاتی است.

ما به عنوان جوانان آفریقای جنوبی، بسیار افتخار می کنیم که پس از سالها تبلیغات منفی، اکنون شاهد دستیابی اهداف روشنی توسط آژانس توسعه ملی جوانان ([۳]NYDA) خود هستیم. برای مثال، در سال مالی گذشته، این آژانس از طریق کمک مالی، به حدود هفتصد شرکت تحت مالکیت جوانان کمک کرد. تاکنون، بیش از شصت هزار جوان کارآفرین مشتاق و مستقر تحت حمایت خدمات پشتیبانی توسعه تجارت آژانس توسعه ملی جوانان قرار گرفته‌اند. این تنها یکی از خدماتی است که توسط این آژانس ارائه می شود.

تاریخ جهان، قاره ها، مناطق و کشورها حکایت از جوانانی دارد که برای نابودی رژِیم‌های ستمکار و استثمارگر با شجاعت پیکار کرده‌اند. چه در قاهره و چه در کیپ تاون، منامه یا ابیجان، جوانان در رهایی مردم خود پیش قدم می‌شوند. ما با اتحاد، فراسوی مرزها و با دور انداختن قیدوبندهای ملی گرایی، افراط گرایی، فرقه گرایی، حمایت گرایی و انزوا، جهان بهتری را خواهیم ساخت.

محمدخالد سید[۴]، رئیس استان کیپ غربی آژانس توسعه ملی جوانان

 

[۱] Boycott, Disinvestment and Sanctions

[۲] Ahed Tamimi

[۳] National Youth Development Agency

[۴] Muhammad Khalid Sayed

کد خبر 3772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =