ابراهیم رسول، سفیر مسلمان آفریقای جنوبی

ابراهیم رسول سیاستمدار و دیپلمات آفریقای جنوبی است که از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، به عنوان سفیر آفریقای جنوبی در ایالات متحده، از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰، به عنوان نماینده مجلس شورای ملی و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، به عنوان پنجمین فرماندار کیپ غربی خدمت کرد. او یکی از اعضای کنگره ملی آفریقا است و سمت های مختلف سرپرستی را در حزب بر عهده داشته است.

ابراهیم رسول[۱] سیاستمدار و دیپلمات آفریقای جنوبی است که از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، به عنوان سفیر آفریقای جنوبی در ایالات متحده، از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰، به عنوان نماینده مجلس شورای ملی و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، به عنوان پنجمین فرماندار کیپ غربی خدمت کرد. او یکی از اعضای کنگره ملی آفریقا است و سمت های مختلف سرپرستی را در حزب بر عهده داشته است.

ابراهیم رسول در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۲ در منطقه شش کیپ تاون متولد شد. زمانی که او ۹ سال داشت، پس از آن که دولت آپارتاید این منطقه را به عنوان منطقه مسکونی مخصوص "سفید پوستان" اعلام کرد، او و خانواده اش به زور از این منطقه بیرون رانده شدند. خانواده او به پریموس پارک[۲] در نزدیکی ماننبرگ[۳] در کیپ فلتس[۴] نقل مکان کردند.

در سال ۱۹۸۰، رسول برای تحصیل در دبیرستان لیوینگستون[۵] در کلارمونت[۶] پذیرفته شد. او تحصیلاتش را در دانشگاه کیپ تاون ادامه داد و در سال ۱۹۸۳، مدرک کارشناسی هنر و در سال ۱۹۸۴، دیپلم عالی آموزش را به دست آورد. در این دوره، او درگیر سیاست دانشجویی شد. در سال ۱۹۸۵، او به عنوان معلم در دبیرستان اسپاین رود[۷] استخدام شد.

پس از مدت کوتاهی، او وارد جنبش ضد آپارتاید شد. او در جبهه متحد دموکراتیک[۸] و کنگره ملی آفریقا سمت های بالایی داشت. رسول چند بار به زندان افتاد و به صورت مرتب نیز، در حبس خانگی قرار داشت. بین سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۴، او به عنوان دستیار رئیس دانشگاه کیپ غربی و خزانه دار شعبه استانی کنگره ملی آفریقا فعالیت کرد.

در آوریل ۱۹۹۴ و پس از اولین انتخابات دموکراتیک در آفریقای جنوبی، رسول به عضویت مجلس قانونگذاری ایالت کیپ غربی انتخاب شد. از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸، او به عنوان عضو شورای اجرایی خدمات بهداشتی و اجتماعی فعالیت کرد. در سال ۱۹۹۸، او به عنوان رئیس استانی کنگره ملی آفریقا انتخاب شد. در سال ۲۰۰۱، او به عنوان عضو شورای اجرایی کمیسیون توسعه اقتصادی و مالی انتخاب شد و تا زمان انتصاب به عنوان پنجمین رئیس کیپ غربی در آوریل ۲۰۰۴، این سمت را بر عهده داشت. بعدها، مکبیسی اسکواتشا[۹] جانشین او شد.

در ۱۴ ژوئیه ۲۰۰۸، رسول توسط کمیته اجرایی ملی کنگره ملی آفریقا برکنار شد، چون ریاست کنگره ملی آفریقا از این که او جمعیت‌های بزرگ مسلمان و رنگین پوست در کیپ غربی را در اولویت قرار می داد، ناراضی بود. لین براون[۱۰]، عضو شورای اجرایی کمیسیون توسعه اقتصادی و گردشگری، به عنوان جانشین وی تعیین شد.

پس از آن، رسول پیش از انتخاب به عضویت شورای ملی در آوریل ۲۰۰۹، مدت کوتاهی به عنوان مشاور ویژه رئیس جمهور آفریقای جنوبی، ثابو امبکی[۱۱]، خدمت کرد. در ژوئیه ۲۰۱۰، رئیس جمهور یعقوب زوما[۱۲] او را به عنوان سفیر آفریقای جنوبی در ایالات متحده منصوب کرد. در فوریه ۲۰۱۵، او به آفریقای جنوبی بازگشت.

در آوریل ۲۰۱۸، فیکیله مبالولا[۱۳]، رئیس ملی انتخابات کنگره ملی آفریقا، رسول را به عنوان رئیس انتخابات استانی حزب برای انتخابات عمومی سال ۲۰۱۹ منصوب کرد. این تغییر به عنوان بخشی از کارزاری برای بازگرداندن او به عنوان رئیس استانی کنگره ملی آفریقا تلقی شد. پس از انتخابات، کنگره ملی آفریقا بازهم تضعیف شد. در ابتدا قرار بود رسول به عنوان نماینده پارلمان استانی کیپ غربی بازگردد، اما سرانجام استعفای خود را به رئیس مجلس تقدیم کرد.

پس از دستگیری رهبر باند، کوینتون مارینوس[۱۴]، یا "آقای بیگ"، رسول و وزیر امنیت جامعه استان کیپ غربی، لئونارد راماتلاکان[۱۵]، ظاهرا از سوی انجمن مخفی ترایادهای چین، تهدید به مرگ شدند. این امر باعث شد که راماتلاکان به طور بحث برانگیزی مبلغ ۳۴۷،۷۱۶ راند پول دولت را برای بهبود امنیت در خانه خود هزینه کند.

در سال ۲۰۱۰ ، قبل از اعزام به ایالات متحده، تحقیق در مورد ادعاهایی آغاز شد که بر اساس آن، رسول به یک خبرنگار سیاسی در روزنامه ای کثیرالانتشار پول پرداخت کرده است تا مقالاتی را در تحسین او بنویسد. به دلیل امتناع شاهدان اصلی از همکاری، تحقیقات متوقف شد.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ebrahim_Rasool


[۱] Ebrahim Rasool

[۲] Primose Park

[۳] Mannenberg

[۴] Cape Flats

[۵] Livingstone High School

[۶] Claremont

[۷] Spine Road

[۸] United Democratic Front

[۹] Mcebisi Skwatsha

[۱۰] Lynne Brown

[۱۱] Thabo Mbeki

[۱۲] Jacob Zuma

[۱۳] Fikile Mbalula

[۱۴] Quinton Marinus

[۱۵] Leonard Ramatlakane

کد خبر 4007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =