بحران کرونا، صنعت گردشگری در کشورهای مختلف را بیش از هر صنعت دیگری تحت تاثیر خود قرار داده است. حالا نه  تنها در شهرهای تاریخی، خبری از سیل گردشگران نیست، بلکه جاذبه‌های طبیعی نیز نمی‌توانند جمعیت زیادی را به سوی خود جذب ‌کنند.

منابع: HOTELRAVO، شبکه جنوب غربی آلمان

بحران کرونا، صنعت گردشگری در کشورهای مختلف را بیش از هر صنعت دیگری تحت تاثیر خود قرار داده است. حالا نه  تنها در شهرهای تاریخی، خبری از سیل گردشگران نیست، بلکه جاذبه‌های طبیعی نیز نمی‌توانند جمعیت زیادی را به سوی خود جذب ‌کنند. در این میان، حتی قرار بود که نمایشگاه صنعت گردشگری برلین نیز به دلیل شیوع دوباره بیماری کرونا،‌ برای دومین سال پیاپی لغو ‌شود. اما مدیران این جشنواره تصمیم گرفتند تا شیوه جدیدی برای برگزاری نمایشگاه درنظر بگیرند. آن‌ها نمایشگاه امسال را به صورت مجازی برگزار کردند تا دست‌اندرکاران حوزه گردشگری از اقصی‌نقاط جهان بتوانند حتی در دوران کرونا نیز با یکدیگر در ارتباط باشند.

نمایشگاه صنعت گردشگری برلین که در سال ۱۹۶۶ میلادی راه‌اندازی شده است، از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی گردشگری در سطح جهان به شمار می‌آید. این نمایشگاه با هدف افزایش دیدار و گفت‌وگوی مجازی میان مسئولان گردشگری، برگزارکنندگان تورهای گردشگری، هتل‌داران و ...هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود. آنطور که گزارش اداره آمار فدرال نشان می‌دهد؛ در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۶۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده بودند، همچنین انتظار می‌رفت که این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ نیز حدود ۷ بیلیون یورو درآمد کسب کند.  این در حالی است که سال گذشته، به دلیل بحران کرونا،‌ نمایشگاه گردشگری برلین لغو شد. امسال نیز گفته می‌شد که نمایشگاه به دلیل شیوع دوباره کرونا در آلمان منحل می‌شود، اما مسئولان نمایشگاه تصمیم گرفتند که آن را به صورت مجازی برگزار کنند. تا دست‌اندرکاران حوزه گردشگری از سراسر جهان در دوران کرونا،‌ نیز با یکدیگر در ارتباط باشند. از این رو، نمایشگاه صنعت گردشگری برلین از نهم تا دوازدهم ماه مارس سال جاری به صورت مجازی برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه ۳۵۱۳ غرفه‌دار از ۱۲۰ کشور جهان به صورت مجازی حضور داشتند.

بنابراین، نمایشگاه مجازی فرصت خوبی برای دست‌اندرکاران عرصه گردشگری فراهم کرد تا بتوانند از نقاط محتلف جهان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، اطلاعات بیشتری درباره تحولات جدید به‌دست آورند و از فرصت‌های تجاری استفاده کنند. مارتین اکنیگ، رئیس هیئت مدیره صنعت گردشگری برلین در این باره گفت:«من متقاعد شده‌ام که در شرایط فعلی، استفاده از ​​فضای مجازی برای ارتقای صنعت گردشگری ضروری است و حتی از این روش در سال‌های بدون کرونا نیز باید استفاده شود.»

 جالب است بدانید که در این دوره از نمایشگاه صنعت گردشگری برلین، ۱۸۰ رویداد در قالب گفت‌وگو، میزگرد و مصاحبه در حوزه گردشگری برگزار شد و ۲۸۰ سخنران نیز درباره تاثیر بیماری کرونا بر صنعت گردشگری به صحبت پرداختند. در این میان، محتوای همه رویدادها نیز تا ۳۱ ماه مه سال جاری بر روی سایت باقی خواهند ماند. در نتیجه شرکت‌کنندگان می‌توانند حتی پس از پایان جشنواره نیز از محتوای ایجاد شده استفاده کنند.

لینک گزارش:

https://www.htr.ch/story/digitale-itb-reisemesse-gestartet-30732.html

https://www.swr.de/swraktuell/radio/nachhaltig-reisen-106.html

HOTELRAVO

کد خبر 5130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =