موشک ایرانی فاتح ۱۱۰، که با طی مسافتی در کنار تأسیسات دیمونا فرود آمد و انفجار بزرگی را ایجاد کرد، ترس شدیدی به دل‌های شهرک‌نشینان صهیونیست انداخت که از ترس احتمال حمله موشکی به منطقه‌شان، آشفته به سمت پناهگاه‌های خاص خود در حرکت بودند. این موشک، با اینکه در برنامه توسعه‌ای صنایع نظامی ایران، یک موشک نسل قدیم به شمار می‌آید، با طی ۳۰۰ کیلومتر، اعلام کرد که زمان بازپس‌گیری قدس نزدیک‌تر شده است.

به قلم محمد الرصافی المقداد
موشک ایرانی فاتح ۱۱۰، که با طی مسافتی در کنار تأسیسات دیمونا فرود آمد و انفجار بزرگی را ایجاد کرد، ترس شدیدی به دل‌های شهرک‌نشینان صهیونیست انداخت که از ترس احتمال حمله موشکی به منطقه‌شان، آشفته به سمت پناهگاه‌های خاص خود در حرکت بودند. این موشک، با اینکه در برنامه توسعه‌ای صنایع نظامی ایران، یک موشک نسل قدیم به شمار می‌آید، با طی ۳۰۰ کیلومتر، اعلام کرد که زمان بازپس‌گیری قدس نزدیک‌تر شده است. 
یک موشک از گروه موشک‌های قدیمی توانست از گنبد آهنین عبور کند و در فاصله ۳۰ کیلومتری از تأسیسات هسته‌ای دیمونا به زمین اصابت کند. این یک پیام روشن برای دولت رژیم صهیونیستی است مبنی بر اینکه هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای، بدون خطا و با بیش از یک موشک آسان است و آنچه که پیش از این به نام گنبد آهنین خوانده می‌شد نیز نمی‌تواند آن را رهگیری کند. از مدتی قبل، دیگر مانعی وجود ندارد که بتواند از هدف قرار دادن وجب وجب موقعیت‌های نظامی و حساس صهیونیستی جلوگیری کند. 
محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران تأکید کرد موشکی که "‌اسرائیل"‌ را هدف قرار داد و در نزدیکی نیروگاه دیمونا به زمین اصابت کرد، یک موشک نسل قدیمی ایرانی است.
وی در پیامی که در شبکه اجتماعی تویتر منتشر کرد، نوشت: «قدرت متوهمانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی با یک موشک نسل قدیم ایرانی از هم پاشید... اگر بارانی از موشک‌های ایرانی پیشرفته به سمت شما شلیک شود، چه می‌کنید؟ (۱)
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی برای کاستن از سطح این عملیات، در بیانیه‌ای خلاصه گفت: این موشک، یکی از موشک‌های زیادی است که یک هواپیمای "‌اسرائیلی‌"‌ را هدف قرار داده است: «نیروهای ارتش شلیک یک موشک زمین به هوا را از داخل خاک سوریه رصد کردند که در منطقه نقب به زمین نشست.... در پاسخ به این شلیک، ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی قبل، سامانه‌ای که این موشک از آن شلیک شد و باتری‌های موشک زمین به هوای دیگری را در داخل اراضی سوریه هدف مورد اصابت قرار داد (۲). 
شعاری که مقاومت در این سال سر داد "قدس نزدیک‌تر است"، ‌صرفا یک شعار تبلیغاتی نبود. به محض اینکه به موضوع رشد محور مقاومت بپردازیم، به راحتی و بی هیچ مشکلی در می‌یابیم که این رشد، رشدی پایدار است که به فضل خداوند سبحان و تلاش‌های و فداکاری‌های جمهوری اسلامی ایران محقق شد و این کشور، بدون هیچ رقیبی پیشتاز این عرصه و حامی توسعه و استمرار آن تا زمان رسیدن به هدفش از این توسعه است که همان آزاد سازی سراسر خاک فلسطین و بیرون راندن بیگانگان از آن و پاکسازی آن از لوث وجود و جنایت‌های آنان است. 
رژیم صهیونیستی که این ضربه دردناک را دریافت و تلاش کرد تا از تأثیر آن بر شهرک نشینانش بکاهد، به خوبی درک کرده است که در برابر قدرتی قرار دارد که از قبل با آن مواجه نشد، قدرتی که فرماندهان آن از قوم سلمان محمدی هستند که به ایمان و پیروزی وعده داده شده‌اند و به قدرت‌ها و توانمندی‌های خود اعتماد کامل دارند، زیرا هر کس در یاری دین خدا او را یاری کند، خداوند نیز با آنهاست.
همه ما، موج حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به موقعیت‌های نظامی صهیونیستی در جولان اشغالی را که در پاسخ به حمله موشکی صهیونیستی به فرودگاه "‌تی ۹"‌ انجام شد را به یاد داریم، امری که رژیم صهیونیستی را به سانسور اخبار آن و بستن موقعیت‌های هدف قرار گرفته به روی رسانه‌هایش وا داشت، سکوتی که به ما نشان داد که دقت موشک‌های ایرانی به حدی رسیده است که دیگر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در هیچ جنگی در آینده‌، چه ضربتی باشد و چه طولانی مدت، با ایران و محور مقاومتش دست به گریبان شود. 
اما درباره موشک نسل قدیم فاتح ۱۱۰ باید گفت که شلیک این موشک، پیام آشکاری برای رژیم صهیونیستی به همراه داشت که درک آن برای مسئولانش دشوار نبود. این پیام آن است که تأسیسات نطنز در برابر تأسیسات دیمونا قرار می‌گیرد و زمان عربده‌کشی صهیونیستی به پایان رسیده است و قدرت اسلامی‌ای که ایران در اختیار دارد، دیگر جای آزمون ندارد، به ویژه بعد از نفوذهای مکرری که در سامانه صهیونیستی و آمریکایی گنبد آهنین صورت گرفت. برای رژیم صهیونیستی دشوار است که با سرعت و قدرت، به اصلاح شکاف‌های نظامی و امنیتی خود بپردازد، آن هم در زمانی که به نفع ایران و محور مقاومتش کار می‌کند، چه این محور در مرزهای شمالی فلسطین با لبنان قرار داشته باشد یا در مرزهای جنوبی با نوار غزه. زیرا امکانات همگان گسترش پیدا کرده است و در انتظار ساعت صفر هستند.
دستیابی ایران به قدرت مقابله با هر قدرتی که آن را تهدید کند، نه فقط ایران، بلکه محور مقاومت نیز در کنار او، به حقیقتی تبدیل شده است که نمی‌توان آن را پنهان داشت و نشانه‌های پیروزی با این قدرت شروع به بروز کرده است و شعار "‌قدس نزدیک‌تر شده است"‌، به تحقق نزدیکتر گشته است و مردان آن که در میدان حضور دارند، در سکوت فعالیت می‌کنند. منش مردان مقاومت این است که کم سخن هستند، بیشتر کار می‌کنند و تنها به هدفی که برایشان مشخص شده است می‌اندیشند، هدفی که عزت موعود بندگان شایسته خداوند، با آن محقق می‌شود، هدفی که دو رهبر انقلاب اسلامی ایران، یعنی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، بنیانگذار محور مقاومت و امام خامنه‌ای، وارث حمایت و محقق سازی پروژه آزاد سازی سراسر فلسطین از بحر تا نهر بدان فرا خواندند.
پیام دریافت شد و صهیونیست‌ها هرچند هم که اظهارات آشفته‌ای داشته باشند، اما به خوبی آن را فهم کردند و عرصه عربده‌کشی آنها محدود شده است، ضمن اینکه به زودی حتی آسمان نیز برای آنها تنگ خواهد شد و شمارش معکوس وجودشان با گذشت زمان کمتر می‌شود و این، دوره‌ای است که تنها به ایران و محور مقاومت آن تعلق دارد... و خداوند، مردان خود را دارد.
منابع: 
۱.     طهران: الصاروخ الذی استهدف إسرائیل إیرانی من الجیل القدیم

https://arabic.rt.com/world/۱۲۲۴۵۴۰
۲.    مفاعل دیمونا: انفجار صاروخ سوری قرب الموقع النووی الإسرائیلی
https://www.bbc.com/arabic/middleeast-۵۶۸۴۳۸۵۹

https://alme۷war.net/%d۸%b۱%d۸%b۳%d۸%a۷%d۹%۸۴%d۸%a۹-%d۸%a۵%d۹%۸a%d۸%b۱%d۸%a۷%d۹%۸۶%d۹%۸a%d۸%a۹-%d۸%a۷%d۹%۸۴%d۹%۸۲%d۸%af%d۸%b۳-%d۸%a۳%d۹%۸۲%d۸%b۱%d۸%a۸-%d۹%۸۸%d۸%af%d۹%۸a%d۹%۸۵%d۹%۸۸%d۹%۸۶%d۸%a۹-%d۹%۸۱%d۹%۸a-%d۸%a۷%d۹%۸۴/

کد خبر 5481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =