کسب رتبه سوم، سی و هفتمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران از سوی قاری لبنانی.

محمد علی قاسم، قاری لبنانی، در سی و هفتمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران موفق به کسب رتبه سوم در رشته قرائت شد.

خبر موفقیت محمد علی قاسم در مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران بازتاب گسترده ای در رسانه های لبنان و شبکه های اجتماعی این کشور داشت؛ شبکه تلویزیونی المنار گزارشی درباره این موفقیت منتشر و شبکه المیادین نیز با وی مصاحبه ای انجام دادند.همچنین روزنامه معروف الاخبار، خبرگزاری ملی لبنان و سایت خبری جنوب لبنان نیز این خبر را منتشر کردند.

کسب رتبه سوم، سی و هفتمین دوره از سابقات بین المللی قرآن کریم تهران از سوی قاری لبنانی.

وی در مصاحبه ای که با شبکه المیادین داشت از تلاش های رایزنی جهت فراهم کردن زمینه حضورش در این مسابقات تشکر کرد و کسب رتبه سوم در مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران را یکی از مهمترین افتخارات خود عنوان کرده و سپس به تأثیر معنوی تلاوت قرآن کریم بر روی انسان اشاره نموده و ابراز امیدواری کرد که بتواند با تربیت نسل قرآنی، سهم بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا کند.

این قاری ۲۹ ساله لبنانی همچنین در مصاحبه ای با پایگاه خبری رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در لبنان، گفت: کسب این رتبه، باعث گردید تا نام وی در فهرست برگزیدگان این مسابقات در ج.ا.ایران ثبت و در تاریخ بماند. وی کسب این رتبه را گرامیداشتی معنوی برای خود بر شمرد و در این راستا از خانواده خود که از کودکی وی را به فراگیری قرآن کریم تشویق کرده اند و نیز اساتیدی که در این مسیر او را یاری نمودند و همچنین جمعیت قرآن کریم که از کودکر در دامان آن پرورش یافته تشکر کرد.

محمد علی قاسم در ادامه افزود: پس از کسب رتبه های برتر در سطح لبنان، ضروری بود تا در مسابقات بین المللی حضور یابد تا توانایی های خود را در سطح جهانی تقویت و توسعه دهد و از تجربیات حضور در این گونه مسابقات بهره مند گردد.

نفر سوم رشته قرائت سی و هفتمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران، خاطر نشان کرد: به لطف خداوند در مسابقات بین المللی ترکیه در سال ۲۰۱۸م حائز رتبه نخست گردید و هم اکنون نیز در بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام در ایران حائز رتبه سوم در رشته قرائت از میان نود نفر شرکت کننده از کشورهای مختلف جهان گردیده است.

وی در خصوص نحوه بالا بردن سطح کیفی مسابقات قرآن کریم در لبنان گفت: در سایه وجود بحران اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشورمان این امر یکی از آرزوهای من است. اما در مرحله نخست بد نیست مسابقات بین المللی در لبنان حتی اگر شده با حضور اندک شرکت کننده ای، برگزار کنیم. چرا که لبنان پتانسیل قرآنی خوبی در برنامه ریزی و برگزاری و داوری مسابقات قرآن کریم دارد.

کسب رتبه سوم، سی و هفتمین دوره از سابقات بین المللی قرآن کریم تهران از سوی قاری لبنانی.

برگزیده رشته قرائت مسابقات بین المللی قرآن کریم در پایان گفت: هدف اصلی از برگزاری چنین مسابقاتی تقویت وحدت اسلامی میان کشورهای مختلف با محوریت قرآن کریم است و باید گفت، توجه به قرآن یک وظیفه دینی است اما در حال حاضر مسئله مهمتر این است که ما نیازمند رقابت در امر تدبر در آیات الهی و ایجاد فضایی مناسب جهت احترام به قرآن کریم و قاری آن و صرف اوقات بیشتری به گوش فردادن به قرآن و تدبر و خشوع از سوی عموم مردم جهت اجرای احکام قرآن و گستشرش عدالت و امنیت در جامعه هستیم.

کد خبر 5496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =