۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

انجمن ملی قرآن کریم یک مؤسسه جمعیتی دینی در تونس است که در سال ۱۹۶۸ تأسیس شد و تحت نظارت وزارت امور دینی به فعالیت مشغول است


انجمن ملی قرآن کریم یک مؤسسه جمعیتی دینی در تونس است که در سال ۱۹۶۸ تأسیس شد و تحت نظارت وزارت امور دینی به فعالیت مشغول است و در سراسر خاک جمهوری تونس، شعبه دارد. این انجمن که تحت مدیریت آقای "محمد مشفر" قرار دارد، بر ۲۴ انجمن منطقه‌ای نظارت دارد. به عبارت دیگر، در هر ایالت، یک انجمن. ضمن اینکه حدود ۶۰۰ انجمن محلی تحت نظر این انجمن‌های منطقه‌ای به فعالیت مشغولند. این انجمن در گذشته با نام انجمن ملی حفظ قرآن کریم شناخته می‌شد و پس از آن، در سال ۱۹۸۸، سازمان جمعیت‌های قرآنی تونس نام گرفت. اما امروز با نام انجمن ملی قرآن کریم شناخته می‌شود، زیرا کارکرد حفظ قرآن کریم را برای گروه‌های سنی مختلف اعم از نوجوانان، جوانان و کهنسالان در دستور کار خود دارد. انجمن ملی قرآن کریم بر برگزاری مسابقات ملی حفظ قرآن نظارت دارد، به طوری که تعداد شرکت کنندگان در یک دوره از آن، به ۱۷۰۰ پسر و دختر می‌رسد. دوره سال ۲۰۲۰، پنجاه و دومین دوره از مسابقات ملی قرآن کریم بود که شرکت کنندگان در آن، در شش گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند . این شش گروه عبارتند از: 
•    حفظ کل قرآن 
•    حفظ ۴۵ حزب 
•    حفظ ۱۵ جزء 
•    حفظ ربع قرآن 
•    حفظ ۱۵ حزب
•    حفظ ۱۰ حزب 
از جمله اهداف اصلی انجمن ملی قرآن کریم عبارت است از: 
-    حفظ قرآن کریم با ابزارهای ممکن به همراه فهم معانی و مقاصد و حسن اداء با استفاده از روش‌های تربیتی و امکانات مدرن و ابزارهای رسانه‌ای. 
-    منتشر کردن قرآن و ایجاد شرایطی که امکان آن را فراهم آورد، مانند چاپ مصحف، تأسیس کتابخانه، ایجاد کرسی‌هایی برای تصحیح قرائت به علاوه اختصاص کمک‌های ملی و خارجی و در نظر گرفتن جوایز برای فعال سازی حافظان نوجوان و کهنسال در قالب مسابقات، برنامه‌ها و جشنواره‌هایی که برگزار می‌گردد.
-    نمایندگی جمعیت‌های قرآنی در خارج از کشور.
-    ارائه مشورت به جمعیت‌های قرآنی.
-    تقویت ارتباط بین حافظان قرآن در جمهوری تونس و خارج از این کشور و تلاش برای گسترش فضایل اخلاقی و حسن اخلاق بین گروه‌های مختلف جامعه تونس در راستای ریشه‌دار سازی رفتار تمدنی اسلامی و چنگ زدن به هویت ملی.
-    اجرای پروژه حفظ ۱۰۰ هزار حافظ قرآن کریم در طی سال‌های پیش رو.
-    حمایت از جوانان در برابر لغزش‌های رفتاری و انحراف‌های عقیدتی و ایمن سازی نسل‌های آینده از تندروی. 
 
 
‌اطلاعات کلی
شماره تلفن     پست الکترونیک
پایگاه الکترونیک      آدرس    مسئول مالی انجمن     مدیر انجمن ملی قرآن کریم
۰۰۲۱۶۷۱۵۷۴۵۴۰    rabitacorania@hotmail.fr
www.Inc.tn
    نهج سیدی بن عروس، شماره ۲۳، ۱۰۰۸ تونس     شیخ محمد الأطرش     آقای " محمد مشفر" 

‌ملاحظه: اطلاعات دقیقی از تعداد قرآن آموزانی که در این مؤسسه به فعالیت‌های قرآنی پرداختند، وجود ندارد.

 

کد خبر 5499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =