توسعه مهارت های هنری در میان جوانان آفریقای جنوبی

سازمان غیرانتفاعی Charismatic Rhythms مستقر در لیمپوپو[۱] از طریق هنرهای نمایشی و برنامه ای برای آموزش مهارت‌های زندگی به پیشرفت جوانان کمک می کند.

این سازمان در سال ۲۰۱۵ توسط کاگیسو کیکانا[۲] در ماکادو[۳]، لیمپوپو تاسیس شد و فرصت هایی را برای آموزش رسمی جوانان هنرمند تازه کار از جوامع محروم در رشته های هنرِی فراهم می کند.

این سازمان هم اکنون در حال تسهیل برنامه هنری در مدارس است که از مهارت های خلاقانه هنری برای آموزش، تربیت، رشد و توانمندسازی جوانان استفاده می کند تا به ایجاد فرصت های شغلی و کاهش فقر کمک کند.

سال گذشته، این برنامه به صورت آزمایشی اجرا شد. بودجه آن توسط شورای ملی هنر و برنامه تشویقی اشتغال ریاست جمهوری تأمین می شود، که بخشی از برنامه بازسازی و بهبود اقتصادی دولت برای مقابله به بیکاری است.

تاکنون، بیش از ۸۰ هنرآموز از این برنامه بهره مند شده و هشت فرصت شغلی ایجاد شده است.

کیکانا[۴]، که الگویی برای بسیاری از افراد جامعه خود محسوب می شود، در سووتو[۵] متولد شد.

در حالی که می توان از او به عنوان یک نیکوکار، خواننده، ترانه سرا، بازیگر، داستان نویس یا حتی یک رهبر رشد جوانان نام برد، اما این عناوین اهمیتی برای او ندارند.

او می گوید: "من عاشق هنر و حامی جوانانی هستم که برای پیشرفت اشتیاق نشان می دهند. اولین خاطره من از هنر حضور در کنسرت شیر شاه در مهد کودک است. در خانه، آواز می خواندم و با نوارهای موسیقی که پدر و مادرم پخش می کردند، می رقصیدم."

او در کلیسا به فعالیت های هنری مشغول بود، که از جوانی علاقه به هنر را در او برانگیخت.

کیکانا در سال ۲۰۱۲ به لیمپوپو نقل مکان کرد. او به یک کلیسای محلی پیوست و تشخیص داد که لازم است گروه کر جوانان توسعه بیشتری یابد.

"من از کشیش سوال کردم که آیا می توانم داوطلب شوم. همانطور که جوانان جامعه می خواستند به آن بپیوندند. از آنجا بود که دید من عوض شد."

Charismatic Rhythms اولین بودجه خود را از سازمان فرهنگ و هنر برای پیشگامی در پروژه گشت و گذار هنری دریافت کرد. این پروژه شامل ۳۰ نفر بود که در توری برای بازدید از مراکز و موسسات هنری شرکت می کردند تا با این صنعت آشنا شوند.

در سال ۲۰۱۷، به این سازمان بودجه ای نیز از وزارت ورزش، هنر و فرهنگ و برنامه تجارت و هنر در آفریقای جنوبی اختصاص داده شد و یک پروژه هنر نمایشی به مناسبت گرامیداشت روز جوان اجرا شد.

پیام کیکانا به جوانان این است که آنها به آینده خود ایمان داشته باشند.

او گفت: "همه مسائل قابل حل است، حتی گاهی اوقات بهتر از آنچه تصور می کردی."

منبع:

https://www.sowetanlive.co.za/sebenza-live/۲۰۲۱-۰۵-۰۴-arts-to-give-youth-life-skills-programme/

 

[۱] Limpopo

[۲] Kagiso Kekana

[۳] Makhado

[۴] Kekana

[۵] Soweto

کد خبر 5716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =