کتاب بی بی مریم بختیاری، بانوی سردار ایرانی، در مجله معتبر 
The Diplomatic Society

مجله معتبر The Diplomatic Society که از سال ۱۹۹۷ در آفریقای جنوبی منتشر شده و با بیش از ۶۵۰۰ مشترک در سراسر جهان، به رویدادهای مختلف مربوط به فعالیت های دیپلماتیک در سراسر جهان می پردازد.

مجله معتبر The Diplomatic Society که از سال ۱۹۹۷ در آفریقای جنوبی منتشر شده و با بیش از ۶۵۰۰ مشترک در سراسر جهان، به رویدادهای مختلف مربوط به فعالیت های دیپلماتیک در سراسر جهان می پردازد، در آخرین نسخه خود، با انتشار تصویری از دکتر احمدعلی محسن زاده، رایزن فرهنگی سفارت ایران در آفریقای جنوبی، با کتاب سردار بی بی مریم بختیاری که اخیراً  در قالب طرح "تاپ" سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شده است، به وصف ویژگی های این کتاب پرداخته است. در این نشریه آمده است: کتاب سردار بی بی مریم بختیاری، تحقیق و تألیف دکتر پریچهر سلطانی زراسوند، روایتگر مبارزه و ایثار این بانوی شجاع در دوران مشروطه و مقاومت در برابر استعمار زمان خود است.

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران اکنون این کتاب را به امید الهام بخشیدن به ذهن انقلابی مردم آفریقای جنوبی، به ویژه زنان شجاع این کشور که نمی توان از سهم آنها در مبارزات آزادیبخش غافل شد، در آفریقای جنوبی منتشر کرد.

رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله خامنه ای، در بیانات خود این بانو را مبارز ضد انگلیس نامید و از او و فرزند آزادیخواه او (که جان خود را در راه مبارزه با استبداد فدا کرد) تقدیر کرد.

منبع:

https://www.thediplomaticsociety.co.za/۳۴۵۹-sardar-bibi-maryam-bakhtiari

کد خبر 6132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =