تلاش دولت خودمختار منطقه میندانائو در معرفی ظرفیتهای گردشگری میندانائو

  

 برگزاری مسابقه عکاسی " گنجینه های پنهان"  ناحیه خود مختار مسلمانان جنوب

 

منبع خبر: آژانس خبرگزاری فیلیپین یازدهم اوت ۲۰۲۱ میلادی

https://www.pna.gov.ph/articles/۱۱۵۰۱۲۵

تصاویر مسجد سلطان حاج حسن- ال- بولکیا  از زوایای مختلف که در میندانائو واقع در جنوب فیلیپین بنا شده است

بنای با شکوه این مسجد از نقاط دیدنی منطقه خود مختار مسلمانان جنوب محسوب می شود

شهر کتوباتو- منطقه خود مختار مسلمانان جنوب: وزارت تجارت ، سرمایه گذاری و گردشگری-منطقه خود مختار مسلمانان جنوب " بانگسامورو" در میندانائو (BARMM) یک مسابقه عکاسی در سراسر منطقه با هدف نمایش "گنجینه های پنهان" منطقه راه اندازی کرده است. " ابوامری تادیک"  وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری  روز چهارشنبه گذشته اظهار داشت، شرکت در این مسابقه برای همه شرکت کنندگان علاقمند در سراسر منطقه آزاد است. وی گفت، این مسابقه که از روز سه شنبه گذشته  آغاز شد تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی ادامه خواهد داشت. موضوعات مسابقه عکس عبارتند از: سایت ها و فعالیت های اقتصادی منطقه مختار مسلمانان، فعالیتهای اجتماعی ، غذاهای سنتی، گردشگری،  بوم گردی و گردشگری اکتشافی، آفتاب ، ساحل ، غواصی و ورزشهای دریایی ، پارکها و مکانهای دیدنی فرهنگی ، مذهبی ، تاریخی ، نشست ها ، کنفرانسها و رویدادها.

تادیک همه ساکنان منطقه به ویژه جوانان را تشویق کرد تا در مسابقه شرکت و فرهنگ و رویدادهای تاریخی مردم مورو را از طریق عکاسی به همگان نشان دهند. او گفت: " اجازه دهید از این تلاش برای آگاهی دادن همگانی از نقاط دیدنی  منطقه خود مختار نه تنها در اینجا بلکه در صورت امکان در سراسر جهان استفاده کنیم." جان لومبوی"  ، سرپرست دفتر گردشگری منطقه نیز گفت، کلیه شرکت کنندگان باید نسبت به نصب برچسب های نشان دهنده مکان جغرافیایی بر روی عکس ها اقدام و عکس ها باید  واضح با مشخصات حداقل ۳۰۰ پیکسل بر اینچ گرفته شوند. او افزود، کلیه عکسها باید فقط از منطقه خود مختار گرفته شده و اصل باشند. ایشان تاکید نمود، حقوق این عکس ها به طور قانونی متعلق به صاحبان آن ها است و شرکت کنند گان می توانند حداکثر پنج مقاله نیز در مورد نقاط دیدنی ارسال کنند. " لومبوی " اذعان داشت، ارسال آثار باید در صفحه رسمی MTIT در فیس بوک (https://www.facebook.com/barmmmtit) ثبت شوند و اگر اتصال اینترنت در مناطق آنها به دلایل مختلف در دسترس نباشد، می توانند از دفاتر استانی گردشگری منطقه خود مختار کمک بگیرند. ایشان تاکید کرد، معیارهای داوری شامل ارتباط موضوع (۴۰ درصد) ، ترکیب بندی و خلاقیت (۳۰ درصد) و تأثیر کلی بر بینندگان (۳۰ درصد) است.

مناطق  زیر مجموعه BARMM عبارتند از:  شهرهای کوتاباتو ، لامیتان، استانهای ماگیندانائو ، لانائو دل سور ، باسیلان ، سولو و تاوی تاوی ؛ و منطقه جغرافیایی ویژه ۶۳ روستا در کوتاباتوی شمالی که هر یک برندگان ویژه خود را خواهند داشت. برنده جایزه نخست ۱۵۰۰۰ (۳۰۰ دلار) ، جایزه دوم ۱۰.۰۰۰ و جایزه سوم ۵۰۰۰ پزو دریافت خواهند کرد. پنج نفر نیز از هر شهر یا استان شرکت کننده به قید قرعه انتخاب و به هر یک مبلغ ۳۰۰۰ پزو به عنوان هدیه و قدردانی از شرکت در مسابقه پرداخت خواهد شد.

  •     دولت انتقالی خودمختار منطقه میندانائو چندی است در جهت معرفی ظرفیت گردشگری منطقه خاصه آثار و ابنیه مسلمانان تلاش خود را مضاعف نموده است و بنظر می رسد در این زمینه مراجع ذیربط کشورمان نیز می توانند همکاری مشترک خوبی را تعریف نمایند. بهرحال حضور هوشمندانه و هدفمند ج.ا.ایران در منطقه میندانائو که آینده خوبی برای آن متصور است ، از ابعاد مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار است و همکاری گردشگری و میراث فرهنگی یکی از این ابعاد مهم است.

                      

کد خبر 8099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =