کنفرانس جهانی مبارزه با نژادپرستی در دانشگاه ماندلا

آفریقای جنوبی، به عنوان یک کشور جوان دموکراتیک با سابقه حکومت وحشیانه استعمار و آپارتاید، از یکی از مترقی ترین زیرساخت های قانون اساسی و قانونگذاری در جهان برخوردار است.با وجود این، نژادپرستی و تبعیض نژادی همچنان یکی از بزرگترین چالش هایی است که شهروندان روزانه با آن روبرو هستند.

آفریقای جنوبی، به عنوان یک کشور جوان دموکراتیک با سابقه حکومت وحشیانه استعمار و آپارتاید، از یکی از مترقی ترین زیرساخت های قانون اساسی و قانونگذاری در جهان برخوردار است.

با وجود این، نژادپرستی و تبعیض نژادی همچنان یکی از بزرگترین چالش هایی است که شهروندان روزانه با آن روبرو هستند.

در تلاش برای تبیین و بررسی بقایای تاریخ تاریک کشور، دانشگاه نلسون ماندلا چهارشنبه سوم شهریور، میزبان سخنرانی به مناسبت بزرگداشت بیستمین سالگرد کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد علیه نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه هراسی و تعصبات مرتبط (WCAR) خواهد بود.

هدف از برگزاری این کنفرانس، که اولین بار از ۸ تا ۱۷ شهریور ۱۳۸۰ در دوربان برگزار شد، بررسی پیشرفت های صورت گرفته در زمینه مبارزه با نژادپرستی و تبعیض نژادی از زمان تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال ۱۳۲۷، و همچنین نشان دادن موانع بر سر راه این تلاش ها و یافتن راه هایی برای غلبه بر آنها است.

سخنرانان این کنفرانس کسانی هستند که در مبارزه علیه نژادپرستی و تبعیض آفریقای جنوبی، به ویژه از زمان سقوط رژیم آپارتاید در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی نقش داشته اند. اینها افراد عبارت هستند از نوزیفو ژانارداردیل[۱] ، رئیس شورای دانشگاه، که در کمیته مبارزه با نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه هراسی و تعصبات مرتبط سازمان ملل فعالیت می کرد؛ دکتر بارنی پیتیانا[۲] ، رئیس سابق کمیسیون حقوق بشر آفریقای جنوبی و سخنگوی تعیین شده در کنفرانس در ۲۰ سال گذشته؛ و پروفسور شرلی آن تایت[۳] ، که یک کارشناس نژاد مشهور و دارای کرسی تحقیقاتی در زمینه فمینیسم در دانشگاه آلبرتای کانادا است.

هدف از انجام این سخنرانی ها بررسی پیشرفت ها و چالش های پیش روی محقق شدن بیانیه این کنفرانس است.

این کنفرانس همچنین پیش زمینه ای برای یک کنفرانس بین المللی مجازی محسوب می شود که از ۱۶ تا ۱۹ شهریور با عنوان "وضعیتی که ما در آن هستیم: چالش ها، راه حل ها و آینده دموکراسی" به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس مرکز پیشرفت غیر نژادپرستی و دموکراسی ([۴] CANRAD) دانشگاه برگزار می شود.

 منبع:

https://news.mandela.ac.za/News/Mandela-University-marks-۲۰th-anniversary-of-World

 

[۱] Nozipho January-Bardill

[۲] Barney Pityana

[۳] Shirley Anne Tait

[۴] Centre for the Advancement of Non-Racialism and Democracy

کد خبر 8175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =