کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جورج در آفریقای جنوبی

کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جورج محل اسکان اسقف اعظم انگلیکن گراهام تاون در ماخاندا در استان کیپ شرقی آفریقای جنوبی است. در این کلیسا، اسقف گراهام تاون به انجام امور مذهبی می پردازد.

کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جورج[۱] محل اسکان اسقف اعظم انگلیکن گراهام تاون[۲] در ماخاندا[۳] در استان کیپ شرقی[۴] آفریقای جنوبی است. در این کلیسا، اسقف گراهام تاون به انجام امور مذهبی می پردازد. این کلیسای جامع در میدان کلیسا[۵] واقع شده است و دارای بلندترین گلدسته در آفریقای جنوبی با ارتفاع ۱۷۶ فوت (۵۴ متر) است. کلیسای جامع برای سنت مایکل و سنت جورج وقف شده است و جشن حامی[۶] خود را در نزدیکترین روز یکشنبه به عید فرشته میکائیل[۷] (۲۹ سپتامبر) جشن می گیرد.

در سال ۱۸۲۰، انجمن تبلیغات انجیل[۸] مبلغ ۵۰۰ پوند برای برپایی کلیسایی در کیپ تاون اختصاص داده بود که این هدیه توسط فرماندار، لرد چارلز سامرست[۹] ، رد شد. با این حال، رمانی که او در سال بعد در انگلستان بود، به لرد باترست، وزیر جنگ (که مستعمرات را اداره می کرد) نامه نوشت و از او درخواست کرد که ۵۰۰ پوند برای گراهام تاون دریافت کند، جایی که با وجود برخورداری از جمعیت بریتانیایی بالغ بر ۳۰۰۰ نفر، (شامل ارتش) کاملاً از هر مکان عبادی محروم بود و از آن جا که همه ساکنان آن مهاجر یا سرباز بودند، نمی شد هیچ کمکی از آنها برای برپایی کلیسا انتظار داشت.

این انجمن بسیار سخاوتمندانه موافقت کرد و ۵۰۰ پوند به گراهام تاون اختصاص داد، که این میزان پول مورد نیاز توسط خزانه مستعمراتی تأمین شد. نقشه ها توسط جونز[۱۰] ، نقشه بردار زمین های کیپ تاون آماده شد و ساختمان آن نیز توسط جورج گیلبرت[۱۱] که او نیز از کیپ تاون بود، ساخته شد.

کلیسای جامع مرکز مذهبی جامعه گراهام تاون بود. شهر گراهام در اصل یک پاسگاه نظامی در مرز شرقی مستعمره کیپ بود. این شهر توسط سرهنگ جان گراهام[۱۲] پایه گذاری شد. اقدام انگلیس برای بیرون راندن ساکنان قبیله amaXhosa از مرزهای شرقی با برنامه گراهام برای استفاده از "میزان مناسبی از وحشت" تعریف شد. تعدادی از نبردهای Xhosa در اطراف گراهام تاون روی داد.

کلیسای جامع محل اصلی برگزاری مراسم یادبود برای سربازان کشته شده در درگیری های بین ساکنان اصلی این سرزمینها و مهاجران اروپایی شد. بسیاری از این مراسم های یادبود به مخالفت با جنگ اشاره می کنند و از اصطلاحاتی استفاده می کنند که دیگر در ملت رنگین کمانی آفریقای جنوبی قابل قبول نیست. امروزه این پلاک های یادبود به عنوان تصدیق وجود تنوع نژادی در کلیسای آنگلیکن در آفریقای جنوبی پوشانده شده اند. با این وجود، روزهای اولیه کلیسای انگلیکن در گراهام تاون شاهد ماهیت ناپایدار روابط بین مردم بومی و ساکنان انگلیسی و برقراری آشتی مداوم در آفریقای جنوبی بوده است. نقل قولی از جان آرمسترانگ[۱۳] ، اولین اسقف گراهام تاون، این تاریخچه جنجالی را تأیید می کند:

در روزی آرام و بی سر و صدا، در حالی که با آرامش در حال سفر بودیم، شایعات جنگ باز رواج یافته بود، چون رانندگان ما نقاطی را نشان دادند که در آنها بسیاری از مبارزه های تلخ برای بقا رخ داده بود، و به ویژه جایی که جسد یکی از جنگجویان فقیر در اواخر جنگ توسط کافِرها[۱۴] کشته شده و سر بریده شده بود.

منبع:

https://grahamstowncathedral.org/

[۱] St Michael and St George Cathedral

[۲] Grahamstown

[۳] Makhanda

[۴] Eastern Cape

[۵] Church Square

[۶] patronal festival

[۷] Michaelmas

[۸] Society for the Propagation of the Gospel

[۹] Lord Charles Somerset

[۱۰] W Jones

[۱۱] George Gilbert

[۱۲] Colonel John Graham

[۱۳] John Armstrong

[۱۴] از قبایل بانتوزبان آفریقای جنوب شرقی

کد خبر 8948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =