وزارت فرهنگ ، ورزش و امور جوانان گرجستان جلسه شورای توسعه راهبردی و صدور گواهینامه های مسیرهای فرهنگی را برگزار کرد که در آن دو مسیر جدید فرهنگی مورد بحث قرار گرفت. این دو مسیر جدید فرهنگی عبارتند از: "مسیر "میخای زیچ" در گرجستان" (میخای زیچ- نقاش معروف مجارستانی)، ارائه شده توسط سفارت مجارستان در گرجستان و "مسیر برندگان جایزه نوبل در تفلیس" ، ارائه شده توسط انجمن موزه های تفلیس.

وزارت فرهنگ ، ورزش و امور جوانان گرجستان جلسه شورای توسعه راهبردی و صدور گواهینامه های مسیرهای فرهنگی را برگزار کرد که در آن دو مسیر جدید فرهنگی مورد بحث قرار گرفت. این دو مسیر جدید فرهنگی عبارتند از: "مسیر "میخای زیچ" در گرجستان"  (میخای زیچ- نقاش معروف مجارستانی)، ارائه شده توسط سفارت مجارستان در گرجستان و "مسیر برندگان جایزه نوبل در تفلیس" ، ارائه شده توسط انجمن موزه های تفلیس.

https://cdn.imedi.ge/new/imedinews/G/2109/01/10/91/82/A4lNRUD3EEaOHS8k4AEUGQ/tsuki.jpg

هدف از مسیر "مسیر میخای زیچ  در گرجستان"، معرفی فعالیت های نقاش مشهور مجارستانی در گرجستان، معرفی آثار این هنرمند به عموم مردم و تعمیق روابط فرهنگی گرجستان و مجارستان است. اشیایی که در طول مسیر باید از آنها بازدید کرد دقیقاً سفرها و فعالیتهای این هنرمند برجسته در گرجستان در قرن ۱۹ را دنبال می کند.هدف از مسیر "برندگان جایزه نوبل در تفلیس" بازسازی و احیای اشیایی است که در آرشیو ، خاطرات و موزه های گرجستان از پایان قرن نوزدهم تا دهه ۶۰ قرن بیستم ، که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با سفر برندگان جایزه نوبل در تفلیس مرتبط هستند.

قابل ذکر است که گرجستان در سال ۲۰۱۶ به طور رسمی به برنامه مسیرهای فرهنگی شورای اروپا پیوست،  که اجرای تعهدات تحت توافقنامه در سطح ملی را پیش بینی می کند. مسیر فرهنگی یک پروژه مشترک فرهنگی، آموزشی ، میراث و گردشگری است که با هدف ایجاد و ترویج مسیر یا مجموعه ای از مسیرها بر اساس یک مفهوم فرهنگی مشترک طراحی شده است. شورای اروپا در حال حاضر بر ۴۵ مسیر فرهنگی بین المللی نظارت دارد.  که گرجستان در پنج  مورد از آنها مشرکت می کند.  در گرجستان نه مسیر فرهنگی نیزگواهی شده است.

کد خبر 9104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =